Mazda a lansat anul acesta cea de-a treia generatie Mazda3, primul model al marcii japoneze care introduce platforma MZD Connect, prin care un smartphone cu aplicatia Aha, conectat prin Bluetooth sau USB, ofera pe un ecran tactil de 7 inch acces la un continut variat, cu peste 30.000 de posturi radio, podcast-uri si audio book-uri, precum si posibilitatea de conectare la Facebook si Twitter.

MZD Connect este disponibil pentru noua Mazda3 incepand cu nivelul de echipare Challenge, la un pret de 16.700 euro cu TVA pentru motorizarea de 1,5 litri benzina 100 CP.

Noua Mazda3 poate fi comandata in doua variante de caroserie, Sport sau Sedan, cu trei motoare pe benzina (100, 120 si 165 de CP) si unul diesel (150 CP). Transmisia poate fi manuala sau automata cu 6 trepte.

Modelul de test pe care l-am condus aproape 200 de km, Bucuresti-Campina, a avut propulsorul de 2 litri benzina 120 CP si echiparea Revolution (20.500 euro cu TVA).

Desi consuma putin, in jur de 5 litri la 100 km in afara orasului, motorul de 2 litri benzina 120 CP nu cred ca va atrage prea multi clienti fata de cel de 1,5 litri benzina 100 CP, pentru ca nu este cu mult mai puternic incat sa merite cheltuieli cu 30-40% mai mari pentru RCA si impozit. Cu acest motor, modelul de 1.200 kg atinge 100 km/h in 9 secunde.

Retail jobs

Pe sosea, Mazda3 este stabila si confortabila, iar motorul de 2 litri benzina este economic, atata timp cat nu il fortezi. Condus sportiv, consumul creste la 9 litri la 100 km.

Noua Mazda3 se prezinta ca o masina bine asamblata, cu materiale placute, plastice care nu produc zgomote, insa pierde la insonorizare, in afara orasului vantul creste nivelul de zgomot in habitaclu.

Designul noii generatii Mazda3 este elegant si sportiv, iar exteriorul aduce foarte mult cu Mazda6, pare chiar o versiune hatchback a modelului Mazda6. Interiorul este complet nou si are consola centrala desenata in stilul competitorului german Audi A3. Fata de competitori, Mazda3 se lauda cu Head Up Display.

Desi ecranul tactil de 7 inch controlabil prin intermediul butonului rotativ de comanda HMI este un plus, meniul nu este intuitiv si navigarea se face greoi, dar in timp te obisnuiesti cu el si nu mai este o problema.

Citeste si:
Test drive cu BMW X5 M50d "Final Edition" şi cel mai puternic diesel
Test drive cu BMW X5 M50d...

Pe langa optiunile de conectivitate Mazda3 Challenge vine si cu sistemul i-STOP, computer de bord, conectivitate Bluetooth cu comanda vocala, pilot automat, sistem audio si conectivitate USB, comenzi audio pe volan, oglinzi electrice si incalzite, geamuri electrice fata-spate, climatizare automata bi-zona, volan si manete schimbator, frana imbracate in piele, buton de pornire pentru motor.

Sistemele de siguranta includ asistentul de franare inteligent de oras (SCBS), asistenta la plecarea din rampa si monitorizarea presiunii in pneuri, ABS, EBD, DSC (sistem de control al stabilitatii dinamice) si 6 airbag-uri.

Cel mai mic pret pentru noua Mazda3 este de 15.000 euro cu TVA, pentru motorul pe benzina de 100 CP si transmisia manuala cu 6 trepte. Mai multe informatii despre noua Mazda3 sunt disponibile aici.

Citeste si:
Speakeri noi la retailArena: A Game of the Future - cele mai...
Speakeri noi la retailArena:...

Date tehnice Mazda3, 2.0 litri benzina 120 CP:

Motor: 2 litri benzina

Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 120 / 6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 210 (4000)
Viteza maxima (km/h) 195
Acceleratie (0-100km/h) 8,9
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 6,5/ 5,1/ 4,3
Capacitate rezervor: 51 litri
Volum portbagaj litri: 350
Lungime: 4,46 metri
Latime: 1,79 metri
Inaltime: 1,45 metri
Emisii CO2 g/km: 119 g/km
Masa proprie (kg) 1.205

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri