Cand toti producatorii europeni de masini reduc cilindreea motorizarilor cat pot de mult, cum este de exemplu Porsche care are acum un propulsor de 2 litri benzina pe coupe-urile sale sau BMW cu un motor de 2 litri benzina pe SUV-ul X5, japonezii de la Mazda nu renunta la propulsorul de 2,5 litri benzina intalnit pe Mazda6 si CX-5, insa l-au "aranjat" prin sistemul de dezactivare a cilindrilor.

Cea mai recenta versiune a motorului Skyactiv-G 2.5 functioneaza prin controlul miscarii supapelor pentru a opri in mod discret doi din cei patru cilindri ai motorului la o viteza constanta de croaziera, reducand pierderile si imbunatatind semnificativ consumul de combustibil. Schimbarea are loc in milisecunde, fiind imperceptibila.

Tehnologia noua ajuta SUV-ul sa obtina cifre foarte bune de consum. La o viteza de 50 km/h computerul de bord arata un consum de 4 litri la 100 de km, iar la 70 km/h consumul este de 5,5 litri la 100 km. In traficul aglomerat din Bucuresti, luni dimineata, consumul pe 10 km a fost de 13 litri la suta.

Transmisia automata a ramas la sase trepte, doar ca acum este mult mai rapida si mai lina in schimbarea treptelor. Pentru un stil de condus normal, aceasta schimba aproape de 1.800-2.000 ture, iar prin comutarea pe modul Sport, prin apasarea butonului de langa schimbatorul de viteze, transmisia tine motorul mai turat cu 1.000 de ture si schimba la 3.000 de rotatii pe minut.

Are multa tehnologie noul SUV Mazda CX-5, in echiparea Revolution Top vine cu sistemele SCBS rear - asistentul de franare spate, SCBS - asistentul de franare in oras, LAS - avertizare depasire banda de rulare, faruri adaptive, sistem G-Vectoring Control, sistem de asistenta panta, BSM - sistem monitorizare unghi mort, sistem recunoastere semne de circulatie, etc.

Dintre acestea, asistentul de franare spate, pe care nu credeam ca am sa il testez vreodata, a intervenit in timpul unei parcari. Am aplicat frana in acelasi timp cu el sau poate a fost mai preventiv decat mine si a facut asta putin inaintea mea. In timpul unei parcari pe o alee, cu doua roti pe strada si doua pe trotuar, in momentul in care am dat cu spatele si am accelerat pentru a urca pe trotuar si roata fata, fiind pregatit sa aplic frana, SCBS rear a reactionat in acelasi timp cu mine printr-o frana puternica si zgomotul specific unei franari de urgenta cand intra sistemul ABS. Bineinteles s-a intamplat concomitent cu un sunet de avertizare si un mesaj pe ceasuri cu un desen specific.

Tehnologia japonezilor m-a asistat si la depasirea benzii de rulare prin vibratii in volan si un mesaj pe HUD - head-up display, pentru ca SUV-ul avea si aceasta dotare. Head-up display-ul Mazda este o lentila care isi face aparitia la pornirea motorului. Timp de 15 minute am incercat sa inchid acest head-up display cautand in meniu dezactivarea lui, doar ca japonezii nu s-au gandit la asta, deci nu poate fi inchis. Puteti doar sa opriti afisarea informatiilor, insa el ramane in campul vizual.

Farurile LED pe CX-5 sunt senzationale, au o lumina puternica, foarte placuta si o raza foarte mare stanga-dreapta, astfel ca vezi perfect mult mai departe de marginea soselei.

Si sistemul de monitorizare a unghiului mort functioneaza foarte bine, in oglinzile laterale se aprinde un semn portocaliu, intens, care il vezi fara sa iti iei privirea de la drum. Acesta este afisat si pe head-up display prin niste paranteze rotunde albe, care apar cand se apropie o masina din spate.

Sunt destul de sensibili si enervanti senzorii de parcare intrucat sunt activi tot timpul, iar pe ninsoare sunt deranjati de fulgii de zapada si tiuie des. Acestia pot fi dezactivati prin apasarea unui buton in partea stanga a volanului. Nici la a doua generatie CX-5, japonezii nu au ascuns camera de marsarier, deci se murdareste usor.

Modelul de test a avut si sistemul Smart Key (acces fara cheie si pornire din buton), volan incalzit, scaune fata si spate incalzite. Comenzile pentru incalzirea locurilor spate sunt pe cotiera, unde mai gasim si doua prize USB pentru pasagerii spate.

A doua generatie Mazda CX-5 este mult mai placuta. Pentru a elimina zgomotul facut de vant la viteze mari, japonezii au pozitionat stergatoarele mai jos, la nivelul capotei, iar pentru a reduce zgomotul anvelopelor, a fost aplicat material de etansare intre panourile de caroserie de sub stalpii B. Modelul de test a fost echipat cu anvelope de iarna Nokian WR SUV3.

Cu motorul de 2,5 litri benzina si echiparea Revolution Top, Mazda CX-5 costa 35.000 euro cu TVA.

Alte motorizari pe SUV-ul japonez sunt 2 litri benzina 160 CP 4x4 (26.800 euro), 165 CP 4x2 (22.500 euro) si 2,2 litri diesel 150 CP (27.000 euro), 175 CP 4x4 (34.600 euro). Mai multe informatii despre noul SUV Mazda CX-5 sunt disponibile aici.

Date tehnice Mazda CX-5 G194 Revolution Top 4x4 AT:
Capacitate cilindrica (cmc): 2.488
Putere (CP/rpm) 194/6.000
Cuplu Maxim (Nm/rpm) 251/4.000
Viteza maxima (km/h): 195
Acceleratie 0-100 km/h (s): 9,2
Carburant: benzina
Consum mixt (l/100 km): 7,1
Emisii CO2 g/km: 162 g/km
Capacitate rezervor: 58 litri
Portbagaj: 506/1.620 litri
Masa proprie: 1.560 kg
Garda la sol: 21 cm
Lungime mm 4550
Latime mm 1840
Inaltime mm 1680

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri