Masinile Google au facut un pas important, au trecut de pe autostrada in traficul aglomerat din orase, fiind un moment important in proiectarea unui automobil capabil sa ruleze fara sofer, relateaza CNBC.

"Suntem tot mai optimisti ca ne indreptam spre indeplinirea unui obiectiv realizabil, un vehicul care sa opereze integral fara interventie umana", potrivit unei postari pe blog a sefului de proiect, Chris Urmson, prima informare oficiala facuta de Google pe aceasta tema din 2012, scrie Mediafax.

Urmson a spus ca masinile testate pot face fata unor mii de situatii din traficul urban, la care nu s-ar fi adaptat acum un an sau doi.

Proiectul apartine laboratorului Google X, care mai are in lucru dispozitive precum ochelarii inteligenti Google Glass si lentilele de contact care pot masura glicemia din lacrimi.

Obiectivul companiei este ca noua tehnologie a vehiculului fara sofer sa devina publica in 2017.
Initial, soferii ar trebui sa fie gata sa preia controlul asupra automobilului, in cazul unor erori ale computerului, dar promisiunea Google este ca in cele din urma nu va mai fi nevoie de contributia unui sofer, astfel ca pasagerii unui astfel de automobil vor putea sa citeasca, sa viseze cu ochii deschisi, sa doarma sau sa munceasca, in timp ce masina se va conduce singura.

Citeste si:
Robo-taxi: un start-up vrea sa lanseze un vehicul fara sofer
Robo-taxi: un start-up din...

Google sustine ca intr-o zi computerele vor conduce mult mai sigur decat oamenii, iar o parte din pledoaria companiei este ca masinile robotizate vor reduce semnificativ numarul victimelor din trafic.

Obiectivul Google este in prezent sa perfectioneze tehnologia instalata pe o flota de peste 20 de SUV-uri Lexus RX450H.

Senzori care includ sisteme radar si lasere creeaza in timp real harti 3D cu imprejurimile masinii, iar soft-ul Google sorteaza obiectele dupa patru categorii, respectiv vehicule in miscare, pietoni, biciclisti si obiecte fixe cum ar fi semnele de circulatie, curbele si masinile parcate.

Initial, sistemul de senzori era destul de rudimentar, astfel ca un grup de pietori era inregistrat ca o singura persoana. In prezent, tehnologia poate distinge persoanele si sa rezolve alte situatii, precum zonele construite si miscarile probabile ale biciclistilor.

Citeste si:
Mai multe controale în trafic: amenzi de peste 14.000 de lei în Ilfov
Mai multe controale în...

"O mila parcursa in oras este mult mai complexa decat o mila pe autostrada, cu sute de obiecte diferite care circula dupa reguli diferite, pe o arie restransa", a scris Urmson pe blog.

Inainte de a face aceste progrese, reprezentantii Google se gandeau sa realizeze o harta cu toate semnele de circulatie din lume. In prezent, tehnologia poate recunoaste aceste semne, inclusiv cele folosite de cei care dirijeaza circulatia in zona scolilor.

Masina fara sofer a Google stie cand sa se opreasca, dar nu si cand sa porneasca, partial pentru ca este proiectata sa circule preventiv. Intr-o intersectie cu patru intrari, masinile Google au stat pe loc, in timp ce restul vehiculelor o traversau in diferite directii.

Google mai are de lucru si in cazul altor situatii. Intre acestea se afla intelegerea gesturilor facute de soferi intre ei sau circulatia pe ploaie sau ceata, pentru care este nevoie de senzori mai sofisticati.

Citeste si:
După Google şi Facebook, Uber impune vaccinarea angajaților
După Google şi Facebook, Uber...

Pana in prezent, masinile fara sofer ale Google au rulat aproximativ 700.000 de mile, majoritatea pe autostrada.

Departamentul auto din California este pe cale sa redacteze o legislatie pentru astfel de vehicule, in timp ce Nevada, Florida, Michigan si Washington D.C. au facut deja acest lucru.

Google nu a decis cum va comercializa tehnologia. Intre optiuni se afla colaborarea cu marii producatori auto sau cedarea tehnologiei catre acestia, asa cum a procedat cu sistemul de operare Android destinat smartphone-urilor.

Compania dispune de fonduri pentru a investi in fabricarea de masini, dar probabilitatea sa faca acest lucru este mica.

Si producatorii de automobile lucreaza la dezvoltarea unor vehicule fara sofer, directorul general al Renault, Carlos Ghosn, afirmand ca spera ca un model sa fie prezentat publicului pana in 2020.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri