Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania are in plan sa construiasca inca 1.800 de kilometri de autostrada in urmatorii sase ani si sa ii adauge la cei circa 650 km de sosea disponibili in prezent, iar oficialii CNADNR dau asigurari ca pana in 2020 vom putea traversa muntii pe doua coridoare de autostrazi, dar, mai mult decat atat va fi facuta legatura intre estul si vestul tarii print-o sosea de mare viteza.

“Pana in 2020 vom mai deschide circulatia pe inca 1.800 de kilometri. Totodata suntem convinsi ca in urmatorii sase ani vom putea trece muntii, prin intermediul a doua coridoare de autostrazi. Practic sudul tarii va fi legat de centrul Romaniei, iar estul de vest”, a precizat Narcis Neaga, directorul general CNADNR, in cadrul unui eveniment organizat de catre Ziarul Financiar.

Potrivit acestuia, autostrazile Comarnic – Brasov si Pitesti – Sibiu “nu se vor canibaliza”. “Vom construi atat legaturile intre Capitala si Brasov, cat si o sosea care va face legatura intre Constanta si vama Nadlac", a spus Neaga.

Comarnic – Brasov urmeaza semnat in luna iunie

Potrivit sefului CNADNR, contractul pentru cei 60 de kilometri dintre Comarnic si Brasov va fi semnat in luna iunie, o luna mai tarziu urmand sa fie demarate lucrarile de constructie. “Contractul de concesiune pentru Comarnic-Brasov va fi semnat cu siguranta in iunie. Autostrada va fi realizata in etape. Data inceperii lucrarilor ar fi cam la o luna de la semnarea contractului. Termenul de finalizare va fi cunoscut dupa semnare, la fel si costurile. In ceea ce priveste taxa de autostrada, in acest contract riscul de trafic este de partea statului. Partenerul privat nu are nicio optiune de stabilirea taxei, este o optiune a statului”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a Romaniei.

Taxa pe autostrazile A1 si A2

CNADNR va introduce de anul viitor si o taxa pentru circulatia pe autostrazile A1 si A2, urmare a unui proces de reabilitare a celor doua sosele care vor presupune lucrari de imbunatatire ale actualului drum, costuri care se vor ridica la circa 250 de milioane de euro.

“Incepand de anul viitor circulatia pe autostrazile A1 si A2 va fi taxata dupa ce vor avea loc reabilitari si implementarea unui sistem de taxare cu ajutorul unui partener privat. Dupa finalizarea procesului de reabilitare, care se intinde pe o durata de circa 7-8 luni, vom avea taxare pe A1 si A2. Lucrarile ar costa pana in 250 mil. euro in total, a precizat seful CNADNR.

Potrivit acestuia lucrarile de reabilitare a celor doua autostrazi vor presupune atat schimbarea covorului astfaltic, cat si schimbarea parapetului, instalarea gardului pentru animale, dar si refacerea marcajelor si imbunatatirea semnalizarii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri