30 Mai 2014

Asa, "Da", VR6! - Volkswagen GTI Roadster Vision Gran Turismo



Acum, in epoca downsizing-ului, a motoarelor turbo mici, a luptei cu noxele, cu pretul ascendent al benzinei si cu taxele din ce in ce mai mari aplicate agregatelor cu cilindree mare, a vorbi despre 2.8-3.0 litri in clasa compacta a devenit aproape un subiect tabu.

N-a fost insa intotdeauna asa, iar pasiunea nu moare. Visand parca cu ochii deschisi, Volkswagen a pregatit pentru Salonul Auto de la Worthersee conceptul GTI Roadster Vision, animat de un motor VR6 TSI de 3.0 litri care dezvolta 510 CP. Nu va bucurati insa, spectaculosul roadster va vedea doar asfaltul din jocul Gran Turismo 6.

VR6? Da. In anii '90, VR6-le montat pe Golf III si Corrado facea furori. Agregatul de 2.8 si, apoi, 2.9 litri, cu sase cilindri dispusi ciudat - in "W", cum le place celor de la Volkswagen sa spuna - sub o inclinatie de numai 15 grade, era cel mai mare din clasa compacta, iar performantele (172 si, respectiv, 190 CP) aliniau masinutele la start alaturi de modele cu mult mai multe pretentii. De asemenea, cilindreea generoasa a excitat imaginatia firmelor de tuning, care au dopat VR6-le cu compresoare, obtinand puteri de peste 250 CP.

Citeste articolul integral pe Antena 1.



Citeste si