22 Iulie 2014

Circulatia pe Transalpina ramane inchisa: "Este in situatia de copil orfan"



Circulatia pe DN 67 C - Transalpina - ramane inchisa, in conditiile in care lucrarile de reabilitare a soselei nu sunt finalizate, iar pe o portiune sunt abandonate, dupa ce constructorul, Romstrade, a intrat in insolventa, iar CNADNR nu reuseste sa rezilieze contractul.

Potrivit CNADNR, DN 67C este inchis pe sectorul cuprins intre Ranca (Gorj) si Obarsia Lotrului, la limita judetelor Valcea si Alba, din cauza lucrarilor de modernizare. CNADNR mai precizeaza, luni, ca pe acel segment de drum lucrarile sunt semnalizate in urmatoarele zone: km. 34+500 - Ranca (GJ); 59+800 - intersectie cu DN 7A km. 82+385 Obarsia Lotrului (Vl.) ; km. 61+160 - intersectie cu DN 7A km. 81+025 Obarsia Lotrului (Vl.).

Conform sursei citate, de la Obarsia Lotrului si pana la Sebes, unde de asemenea se lucreaza, se circula in regim de santier. Lucrarile de reabilitare pe Transalpina au inceput in 2008, valoarea contractului fiind de peste 350 de milioane de euro. Lucrarile au fost oprite in anul 2013, dupa ce firma care le executa, Romstrade, a intrat in insolventa.

Directorul CNDANR, Narcis Neaga, afirma, la sfarsitul lunii iunie, ca CNDNR nu reuseste sa rezilieze contractul incheiat cu firma Romstrade, astfel ca Transalpina ramane inchisa. Neaga mai spunea, in urma unei vizite facute in zona, ca turistii care se aventureaza dincolo de statiunea Ranca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumandu-si nicio responsabilitate.

"Acest drum nu apartine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e in insolventa. Noi am facut demersuri pentru a rezilia contractul, in contract existand o prevedere conform careia rezilierea se poate face doar pe cale judiciara. Am facut o notificare catre casa de insolventa, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. In consecinta, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a incepe lucrarile de intretinere si sa continuam ceea ce nu s-a facut pana acum”, afirma Neaga, potrivit Mediafax.

Directorul general al CNADNR afirma ca, in prezent, compania pe care o conduce isi calculeaza pagubele si va apela la instanta pentru a obtine inclusiv rezilierea contractului incheiat cu Romstrade, firma respectiva incepand lucrarile de modernizare a soselei in 2007, muncitorii fiind retrasi insa de pe Transalpina in 2012, dupa arestarea patronului Nelu Iordache.

Conform acestuia, lucrarile la Transalpina sunt finalizate in proportie de 75-80%, insa soseaua nu are elemente de siguranta, de genul parapetelor de protectie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirma, in 11 iulie, ca Transalpina este deschisa, dar cu "statut de drum in lucru".

"Transalpina este in situatia de copil orfan. Adica ea nu a fost preluata de catre CNADNR de la constructor, constructorul e in faliment sau nu stiu exact cum e, a fost preluat de o firma de insolventa, o prima firma de insolventa care a renuntat, aia si-au dat demisia din insolventa si a luat-o a doua (…). Transalpina e un copil orfan, care nu are tata, nu are mama in acest moment si incercam sa vedem prin serviciile de protectie sociala, de asistenta, de casa copilului sa-i gasim o solutie in acest moment. Ãsta e adevarul adevarat", a mai spus Rus.
Intrebat daca Transalpina este deschisa circulatiei, Ioan Rus a raspuns ca "este deschisa cu statut de drum in lucru" si cu restrictii de rigoare.

"Este deschisa. Atata doar ca e un statut de drum in lucru, adica cu restrictiile de rigoare, atentionat fiecare sa umble cu grija acolo ca nu-s finalizate chiar toate chestiunile", a adaugat Ioan Rus. In 26 aprilie 2013, Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis in judecata, in stare de arest, intr-un dosar privind deturnarea fondurilor europene pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals in inscrisuri, spalare de bani si inselaciune.



Citeste si