O treime din autovehiculele din Romania au probleme cu sistemul de franare pentru ca nu acorda atentie lichidului de frana, ceea ce ii duce la o rata de 17% a expunerii neintentionate la accidente, reiese dintr-un studiu Mobil Car Care in randul service-urilor auto independente din Europa

Cu ocazia acestui studiu, s-a testat calitatea lichidului de frana, care permite sistemului modern de franare sa functioneze corespunzator. In Europa, 41% dintre autovehicule opereaza cu lichid de frana sub standardele recomandate. Lichidul de frana absoarbe umezeala din atmosfera, ceea ce ii reduce eficienta prin scaderea punctului de fierbere. Odata ce punctul de fierbere ajunge sub 180°C, lichidul de frana devine inutil, cauzand erori fatale in functionarea sistemului de franare. Alba Diagnostics, expertul in testarea lichidului de frana, recomanda inlocuirea acestuia atunci cand punctul de fierbere atinge 200°C. Cu toate acestea, in mod neasteptat pe durata studiului, au fost gasite autovehicule care functionau cu lichidul de frana avand punctul de fierbere la 150°C.

Conform studiului, calitatea lichidului de frana nu depinde de varsta si de kilometrajul unui autovehicul. Pe durata cercetarii, a fost inspectat un vehicul cu 50.000 km la bord al carui lichid de frana avea punctul de fierbere sub 150 °C. Mai mult de jumatate dintre clientii service-urilor auto, fie au recunoscut ca nu stiu fie au oferit raspunsuri eronate intrebarilor legate de lichidul de frana, iar 40% dintre respondenti au recunoscut ca nu si-au schimbat lichidul de frana in ultimii 2 ani.

In restul Eurpei, situatia este de asemenea ingrijoratoare, 71% dintre soferii intervievati, nu stiau cum functioneaza lichidul de frana. Lichidul de frana trebuie sa aiba un punct de fierbere cat mai inalt, pentru a fi eficient. Cu toate acestea, lichidele de frana sunt higroscopice, adica absorb umezeala din atmosfera, ceea ce face ca in timp, apa sa contamineze lichidul de frana si sa ii scada punctul de fierbere. Apa fierbe la 100°C, se transforma in abur care, spre deosebire de fluid, se comprima. Rezultatul este efectul de “pedala moale”, un simptom care apare din cauza unei presiuni hidraulice reduse, ceea ce face ca efectul de franare sa fie diminuat sau anulat atunci cand este apasata pedala de franare. Insa, cand lichidul se raceste, se condenseaza inapoi in stare lichida si pare ca restabileste functia de franare normala, pana cand procesul de incalzire se repeta.

Citeste si:
Problema facturilor uriașe pe RCA în service-uri: Ce soluții văd...
Problema facturilor uriașe în...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Citește și
LeasePlan România se așteaptă la o creștere a cererii pentru leasing operațional
Setari Cookie-uri