Inmatricularile de autoturisme noi in Romania au crescut in primul trimestru cu 8,3% fata de aceeasi perioada din 2014, la 14.452 de unitati, in timp ce livrarile Dacia au avansat pe pietele UE cu 5,1% in perioada analizata, la 95.414 unitati, cota marcii romanesti situandu-se la 2,7%, relateaza Mediafax.

In primul trimestru al anului trecut, in Romania au fost inmatriculate 13.345 autoturime noi. La nivelul lunii martie, livrarile de masini noi au crescut cu 17,1% in Romania, de la 4.577 unitati in 2014 la 5.358 unitati, potrivit datelor publicate joi de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Piata auto europeana a avansat cu 8,6% in primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzatoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unitati, datorita evolutiei pozitive a pietelor mari.

In primul trimestru, inmatricularile de automobile personale noi au crescut cu 32,2% in Spania, la 267.137 unitati, cu 13,5% in Italia, la 428.464 unitati, cu 6,8% in Marea Britanie, la 734.588 unitati, si cu 6,4% in Germania, la 757.630 unitati.

Portugalia, cu un avans de 36,1% al vanzarilor, la 46.212 unitati, a consemnat cea mai mare crestere a inmatricularilor in primele trei luni din acest an in UE, fiind urmata de Spania, cu o crestere de 32,2%, si Irlanda, cu o urcare cu 29,6%, la 64.671 unitati.
La polul opus s-au situat Austria, cu o scadere a livrarilor de autoturisme de 7,5%, la 75.154 unitati, Polonia, cu un declin de 6,1%, la 91.670 unitati, si Finlanda, cu o coborare de 3,8%, la 29.355 unitati.

Retail jobs

Imatricularile de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 5,1% in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2014, de la 90.796 unitati la 95.414 unitati. ACEA estimeaza ca Dacia detine o cota de piata de 2,7% la finalul primului trimestru, in scadere de la 2,8% la sfarsitul lui martie 2014.

In luna martie, livrarile Dacia au avansat cu 7,4%, de la 35.688 la 38.329 unitati.

Vanzarile de masini noi ale grupului Renault, al treilea producator la nivel european si care detine si marca Dacia, au avansat cu 10,1% in intervalul ianuarie-martie, la 334.817 unitati. Cota de piata a Renault a crescut la 9,5% la sfarsitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.

Inmatricularile VW, cel mai mare producator european, crestere de aproape 10%

Inmatricularile celui mai mare producator european, Volkswagen, au crescut cu 9,3%, la 856.720 unitati, conferindu-i o cota de 24,3% la nivelul UE.

Citeste si:
Cum a evoluat brandul românesc Dacia cu modele care au făcut istorie
Cum a evoluat brandul...

Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a inregistrat un avans cu 3,4% al livrarilor de autoturisme noi, la 377.857 unitati, cota de piata a grupului francez coborand de la 11,2% la 10,7%.

Marcile care au inregistrat cele mai mari cresteri procentuale in primul trimestru in UE au fost Jeep (206,8%), Mitsubishi (77,5%) si Porsche (47,2%). In schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al inmatricularilor, de la 97,3%, la 692 unitati, fiind urmata de marca DS a producatorului PSA Peugeot cu o scadere de 17%, la 19.617 de unitati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri