Atunci cand un SUV si un autoturism hatchback se lovesc, nu trebuie sa ai o diploma in fizica sa intelegi cine va castiga. Insa cercetatorii au tras concluzia ca avantajul SUV-ului nu este doar marimea fizica, ci mai ales pretul masiv, scrie yahoo.com.

Un nou studiu realizat de Universitatea din Buffalo a gasit o legatura intre accidentele in care au fost depuse revendicari pentru vatamare corporala si dimensiunea si pretul vehiculelor implicate. Altfel spus, mai multi oameni sunt accidentati in masini mici, ieftine, decat in unele mari si scumpe, asa ca banii conteaza foarte mult.

“Tipul vehiculului, greutatea si pretul sunt toti predictori semnificativi de costuri de vatamare corporala. Pentru fiecare 10.000 de dolari cheltuiti in plus pe o masina, leziunile scad cu 12 procente, iar pentru fiecare 450 de kg in plus vehiculele sunt cu 19 procente mai sigure”, spune Dietrich Jehle, profesor de medicina si cercetari biomedicale la Universitatea din Buffalo.

Analiza realizata pe masini din toate clasele, de la Smart ForTwo la pickup-uri 4x4, ne ofera o imagine diferita a sigurantei auto decat s-ar putea vedea in scorurile de la testele de siguranta unde in general este implicata o singura masina cu diverse bariere.

SUV-urile tind sa fie cele mai sigure vehicule pe sosele

Potrivit studiului, cand doua sau mai multe masini intra in coliziune, vehiculele mai grele tind sa le impinga pe cele usoare in alte directii, iar de aici rezulta un risc mai mic de ranire pentru cei din interior.

“Marimea este foarte importanta, insa 32 de procente din variabilitate este greutatea. Un alt lucru este reculul. Cand masinile mici le lovesc pe cele mari, in miscare, are loc o schimbare, cele mici sunt impinse in marsarier rezultand si mai multe leziuni pentru sofer si pasageri”, a declarat Jehle.

Masinile mari, grele, in general inconjoara ocupantii cu si mai multe materiale protective si au mai mult spatiu intre acestia si parti ale caroseriei ce vor fi implicate in accident. “Cu un vehicul mare, ai o zona mai mare de protectie”, spune Jehle.

Apoi mai este o problema de interactiune: SUV-urile si pickup-urile 4x4 tind sa treaca peste vehiculele mai mici, ceea ce poate fi atribuit nu doar greutatii ci si inaltimii barei de protectie si unui centru de greutate mai mare, ceea ce face ca masina mai inalta sa o loveasca pe cea mica in zone mai vulnerabile ale structurii.

Masinile mai scumpe sunt de obicei mai sigure in accidente datorita faptului ca sunt mai grele si beneficiaza de sisteme sofisticate de siguranta (airbag-uri genunchi, senzori si camere care previn coliziuni, sisteme de franare automata). Aproape o treime din cresterea in siguranta se datoreaza greutatii masinii si 11 procente clasei, SUV sau sub-compact.

Sursa foto: tobkatrina/shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri