16 Iulie 2015

Masini rapide care au devenit mai lente dupa ce au fost imbunatatite



Constructorii de masini lanseaza o noua generatie sau un facelift pentru un model din dorinta de a-l imbunatati, insa nu se intampla intotdeauna asa. Incercand sa aduca mai mult confort pasagerilor, sa mareasca spatiul pentru bagaje, sa aduca dotari noi, adauga greutate, dusmanul principal pentru masinile rapide. In slide-urile urmatoare avem cateva exemple de modele care au devenit mai lente dupa ce inginerii le-au imbuntatatit.

Sursa foto: zentilia/shutterstock.com.

Ferrari F50

Cand a comandat modelul F40 (1987-1992), Enzo Ferrari le-a spus inginerilor sa construiasca o masina care sa fie cea mai buna din lume. Din mai multe puncte de vedere inginerii au reusit. Dupa cativa ani (1995), varianta imbunatatita a lui F40, denumita F50 (foto), nu a reusit sa fie mai rapida si a fost mai lenta, scrie roadandtrack.com.


Lamborghini Countach

Lamborghini Countach (foto), fabricat intre 1974 - 1990 in Sant'Agata Bolognese Italia si produs in 2.000 de unitati, a fost urmasul modelului Lamborghini Miura (1966-1973), insa prin noile forme a devenit mai lent cu 0,4 secunde, accelerand de la 0 la 100 km/h in 5,4 secunde.


Subaru WRX

Cel mai rapid Subaru a fost intotdeauna WRX STI, insa WRX-ul obisnuit a fost intr-un timp mult mai bun decat cel de performanta. In 2009 un WRX atingea 100 km/h in 4,7 secunde, iar in 2015 (foto) modelul era mai incet cu 0,3 secunde, accelera in 5 secunde.


Jeep Grand Cherokee SRT8

Prima generatie Jeep Grand Cherokee SRT8 a fost un model reusit, cu performante care concurau cu Porsche Cayenne Turbo si BMW X5 M. Acceleratia pana la 100 km/h se facea in 4,5 secunde. Dupa ce a fost redesenat in 2012, SUV-ul a devenit mai luxos si mai lent, accelerand in 4,7 secunde.


Honda Civic SI

Honda Civic SI a pierdut foarte multa putere cand a trecut de la un coupe cu doua usi in 2000, la un hatch cu 3 usi in 2002 (foto). De la un sprint pana la 100 km/h in 7,2 secunde, cativa ani mai tarziu accelera in 8 secunde.


Mazda3 MPS

Prima generatie a Mazda 3 MPS (1997) accelera pana la 100 km/h in 5,8 secunde, insa in 2010 (foto), cea de-a doua generatie a mai pierdut din putere si atingea aceeasi viteza in 6,1 secunde.


Dodge Caliber SRT4

Dodge Neon SRT4 a fost un model nerafinat dar puternic, in doar 5,3 secunde putea atinge 100 km/h. Mai tarziu, inlocuitorul sau, denumit Dodge Caliber SRT4 (foto), cu un design de crossover si greutate adaugata, a devenit mai lent, timpul de accelerare urcand la 5,9 secunde.




Citeste si