Mazda CX-3 este cel mai nou produs al japonezilor, un crossover cu un design sportiv, o paleta bogata de dotari, tractiune integrala, transmisie automata si trei motorizari economice.

Odata cu criza, la nivel global a aparut un nou trend in industria auto, SUV-urile au devenit mai mici, mai usoare si mai eficiente, iar Mazda se inscrie perfect in aceasta tendinta cu CX-3.

CX-3 vine intr-o piata destul de aglomerata, cu multi rivali printre care Opel Mokka, Nissan Juke, Renault Captur, Mini Countryman, Fiat 500X, dar are un plus, este mai bine asamblat si are un design mai stilat, este si normal pentru ca este cel mai nou crossover. Asa cum ne-a obisnuit Mazda, modelele sale nu sunt nici cele mai ieftine din piata, dar nici cele mai scumpe, au un pret de mijloc, destul de bun avand in vedere calitatea materialelor si rigurozitatea asamblarii.

Pentru 15.290 euro cu TVA va puteti cumpara o Mazda CX-3 cu motorul pe benzina de 120 CP, iar pentru 28.000 euro cu TVA varianta cea mai scumpa, cu transmisie automata, tractiune integrala si motorul diesel de 105 CP.

Mazda CX-3

Pentru ca exemplarul de test a fost cea mai scumpa configuratie, o masina cu tractiune integrala si transmisie automata, am ales un drum de munte cu asfalt bun si peisaje frumoase, TransBucegi (Dj713), soseaua care ajunge la Babele si Sfinxul.

Cu o lungime de 17 km, TransBucegi incepe din drumul judetean DN71, care face legatura intre Sinaia si Targoviste, trece pe langa Cabana Cuibul Dorului si strabatate Platoul Bucegi pana in apropierea Cabanei Piatra Arsa, ajungand la o altitudine de 1.925 m. Din Bucuresti pana la Piatra Arsa (160 km) drumul poate fi parcurs in circa doua ore si jumatate.Mazda CX-3

Consumul extraurban inregistat de Mazda CX-3 a fost de 6,5 litri la 100 km, destul de bun pentru o masina cu tractiune integrala si cutie automata pe un traseu montan unde a fost necesara mai mult treapta a doua si a treia. Mazda CX-3

Pe sosea modelul Mazda CX-3 a fost o masina placuta, silentioasa si stabila, la fel s-a dovedit si pe drumul neasfaltat de aproximativ 3 km care duce spre Cabana Piatra Arsa. Suspensia crossoverului a filtrat foarte bine denivelarile si ne-a oferit acelasi confort ca pe un drum asfaltat. Desi arata ca un hatchback, CX-3 are o pozitie inalta la volan, garda la sol de 17-18 cm, anvelope mari de 215/50/18 si bandouri din plastic de jur imprejur precum un SUV pregatit de off-road.

Mazda CX-3

Nota de eleganta oferita de inginerii Mazda exteriorului continua si in interior unde gasim o cabina aerisita si luminoasa. Prin evitarea supraincarcarii plansei de bord cu butoane, Mazda a reusit sa faca unul dintre cele mai simple si placute interioare. Doar trei butoane mari in stil vechi, fermecatoare, par sa ne ofere tot ce ne dorim, insa comenzile sunt numai pentru ventilatie. Orice altceva vrem este inglobat in sistemul de infotainment Mazda, similar cu cel intalnit la modelele premium. Un display touchscreen de 7 inch, standard pe toate nivelurile de echipare, este integrat elegant pe plansa de bord in ciuda plasarii sale proeminente.Mazda CX-3

Mazda CX-3 poate fi comandata in unul dintre cele cinci niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution si Revolution TOP. Versiunea de baza vine cu sistemul i-STOP, care opreste si reporneste automat motorul la stationarea in trafic, aer conditionat, computer de bord, conectivitate USB, comenzi audio pe volan, sistem de evacuare dublu, oglinzi electrice, geamuri electrice fata-spate, buton de pornire pentru motor si sisteme de asistenta la plecarea din rampa si de monitorizare a presiunii in pneuri, aditionale echipamentelor de siguranta activa standard, cum ar fi controlul stabilitatii dinamice (DSC).

Pentru nivelul de dotari intermediar Attraction, CX-3 primeste in plus LED-uri (faruri, lumini de pozitie, proiectoare de ceata si stopuri), jante de aliaj de 16", asistent inteligent la franarea in oras (SCBS), ecran color tactil de 7", unitate de comanda HMI, pilot automat, conectivitate Bluetooth, aer conditionat automat, scaune fata incalzite, senzori de ploaie si de lumina, senzori de parcare si sistemul de avertizare la depasirea benzii de rulare (LDWS). Revolution TOP vine in plus cu tapiterie din piele, sistem audio premium Bose cu 7 difuzoare, pilot automat adaptiv, asistent inteligent de franare, sistem automat pentru faza lunga, faruri adaptive, sistem de monitorizare a unghiului mort.

Date tehnice Mazda CX-3 CD105 Revolution Top

Motor: 1,5 litri diesel Euro6
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 105 (4000)
Cuplu maxim Nm (rpm) 270 (1600-2500)
Viteza maxima (km/h) 172
Acceleratie (0-100km/h)11,9
Consum mixt (l/100 km): 5,2
Capacitate rezervor: 44 litri
Volum portbagaj litri: 350
Lungime: 4,27 metri
Latime: 1,76 metri
Inaltime: 1,53metri
Emisii CO2 g/km: 136 g/km
Masa proprie (kg) 1.295

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri