Zece producatori auto care vor introduce in standard sistemul de franare automata

Zece producatori auto au picat de acord sa ofere sistemul de franare automata de urgenta (AEB - Automatic Emergency Braking) in standard pe modelele lor, care pana acum a fost disponibil optional sau impreuna cu echipari de top, potrivit U.S. National Highway Traffic Safety Administration, scrie autoblog.com.

Producatorii auto care vor sa faca masini mai sigure si introduc un sistem de evitare a accidentelor in echiparea de baza:

  • Audi
  • BMW
  • Ford
  • General Motors
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Sistemul de prevenire a accidentelor poate face o diferenta majora in prevenirea sau atenuarea tamponarilor. Aceste sisteme folosesc camere, radare sau lasere pentru a sesiza o coliziune iminenta aplicand automat franele.

Cum cele mai multe accidente sunt provocate din neatentie de catre soferi, aceasta tehnologie poate compensa greselile facute de oameni deoarece sistemul este mereu in alerta monitorizand soseaua, fara sa oboseasca sau sa fie distras.

Sistemul Automatic Emergency Braking ar putea reduce cu pana la 35% daunele auto in America, considera analistii IIHS.

In 2012, controlul electronic al stabilitatii (ESP) a devenit obligatoriu pentru masinile noi.

Citeste si:
Compania auto care va produce doar mașini electrice din 2026
Compania auto care va produce...

Franarea automata de urgenta a fost gandita pentru o varietate de scenarii de accidente in special cele din spate, in care conducatorii auto fie nu aplica frana deloc fie o apasa prea incet si nu opresc masina imediat. Printr-o varietate de senzori la bord si camere, sistemele de siguanta avertizeaza soferul de un pericol iminent, iar in cazul in care soferul nu raspunde masina va frana automat.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri