16 Septembrie 2006

Ford ar putea pierde noua miliarde de dolari in acest an



Responsabilii financiari de la Ford Motor Co. estimeaza ca in acest an al doilea constructor auto american ar putea inregistra pierderi totale de pana la noua miliarde dolari, suma ce include si costurile masivului plan de restructurare a activitatilor.

Potrivit publicatiei citate, biroul condus de directorul financiar de la Ford, Don Leclair, a realizat un raport estimativ conform caruia operatiunile realizate la nivel global de Ford ar urma sa inregistreze la finele anului pierderi brute cuprinse intre 5,6 si 5,9 miliarde dolari. Daca se adauga si costurile implicate cu programul de restructurare, pierderile totale ar putea creste pana la noua miliarde dolari.

Purtatoarea de cuvant de la Ford, Becky Sanch, a refuzat sa faca insa comentarii pe acest articol, anunta Rompres.

Oferte de retragere pentru 76.000 muncitori

Aceste estimari intervin intr-un moment in care consiliul director de la Ford se reuneste pentru a discuta o noua runda de masuri de restructurare, fiind posibil sa fie anuntate noi inchideri de uzine si noi reduceri de personal. La inceputul anului Ford, al doilea constructor auto american, si-a anuntat intentia de a elimina 30.000 de locuri de munca si a inchide 14 facilitati de productie din America de Nord, pana in anul 2012.

Ford Motor Corp este asteptat sa faca oferte de retragere voluntara din companie celor 76.000 de muncitori care sunt inscrisi in Sindicatul Muncitorilor din Industria Auto. Angajatii care vor accepta aceste oferte vor primi plati compensatorii cuprinse intre 35.000 si 140.000 de dolari, in functie de vechimea si postul ocupat in cadrul companiei. Pana la 1 septembrie, doar 6.500 renuntasera la locul de munca in schimbul platilor compensatorii.

In prima jumatate a acestui an, Ford a inregistrat pierderi de 1,4 miliarde dolari, fiind supus unor presiuni crescute din partea investitorilor de pe Wall Street pentru a lansa noi autovehicule. Ford inregistreaza pierderi in special pe piata nord-americana, unde preferintele consumatorilor se muta de la traditionalele camionete si autovehicule de teren spre autovehicule mai eficiente produse de mari constructori auto asiatici.



Citeste si