Compania Rottco, care a lansat anul acesta proiectul unei retele de statii de carburanti cu benzinarii independenti din Romania, incepe efectiv proiectul saptamana aceasta, odata cu instalarea primelor 30 de pompe de distributie de carburanti si a echipamentelor de interconectare si de plata, au precizat luni reprezentantii companiei.

In luna mai, surse din sectorul petrolier au declarat, ca Paul Pop, fost director in cadrul Rompetrol si care detine in prezent compania de distributie de produse petroliere Rottco, intentioneaza sa creeze o retea de distributie de carburanti pornind de la statiile detinute de benzinarii independenti, care pierd tot mai mult teren in fata marilor companii din Romania.

Proiectul este in prezent gata de lansare.

"Rottco a testat si a inceput instalarea primelor 30 de pompe de distributie de carburanti si a echipamentelor de interconectare si de plata adiacente in cadrul proiectului Rottco Synergy. Instatalarea se va termina saptamana aceasta, iar alte 30 de statii urmeaza sa fie echipate cu sistemele de interconectare si plata pana la finalul acestui an sau in prima luna a anului viitor", a precizat compania, scrie News.ro.

De asemenea, compania a lansat propriul sistem de carduri pentru flote, fiind prima companie romaneasca independenta ce ofera astfel de servicii, potrivit reprezentantilior societatii. Sistemul de carduri Rottco Synergy permite alimentarea de carburanti si accesul la servicii specifice operarii de flote, controlul cheltuielilor cu carburantii si gestionarea costurilor aferente exploatarii flotelor de masini sau camioane.

Citeste si:
Concurenta va lansa o recomandare de preturi pe piata de carburanti
Consiliul Concurentei va...

“Prin acest program, proprietarii de statii independente vor fi in masura sa ofere servicii la nivel national, cu beneficii locale, un program care mentine profitul acolo unde se genereaza, in benzinariile independente, in folosul comunitatilor locale. Prin metode flexibile de facturare si de plata pentru flote si furnizori, vom fi in masura sa maximizam beneficiile atat ale participantilor la proiect, cat si ale beneficiarilor care sunt, in prima faza, operatorii si proprietarii de flote”, a afirmat directorul general al Rottco Consult, Paul Pap.

Pop a fost director in cadrul Lukoil intre 1998 si 2000 si director de vanzari, managing director si presedinte al consiliului de administratie al Rompetrol Downstream intre 2001 si 2006. Ulterior, Paul Pop si-a lansat propria afacere in domeniul distributiei de produse petroliere, firma Rottco, fondata in 2007. Omul de afaceri a realizat anul acesta proiectul Synergy, care a presupus crearea unei retele romanesti de benzinarii, cu brand propriu si strategie bine definita pe piata, in care sa intre benzinarii independente.

"Proiectul Synergy va reprezenta o retea nationala de benzinarii cu si in sprijinul benzinarilor independenti, o retea coordonata, conectata si interactiva, menita sa aduca plus valoare tuturor membrilor ei. Synergy va fi o retea de benzinarii independente, prezenta pe toate drumurile nationale si in orasele din Romania, care va vinde carburanti de aceeasi calitate cu a marilor producatori de benzine si motorine si va asigura servicii la nivel de retea", se mentiona intr-o prezentare a proiectului, transmisa in luna mai unor patroni de benzinarii independente si intrata in posesia News.ro.

Paul Pop a vizat atragerea in cadrul proiectului a benzinariilor numite "white station", categorie in care intra statiile private neafiliate si fara brand. "In Romania, exista aproximativ 2.000 de statii de distributie, din care circa 600 de statii sunt white station", se arata in prezentarea mentionata. Potrivit documentului, marile retele internationale de distributie de carburanti (OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil, Mol), care domina piata romaneasca, au vanzari medii zilnice cuprinse intre 7 si 12 metri cubi de carburanti / statie. Pe urmatorul loc se claseaza retelele locale, precum Euro-Oil, ARAL sau Ana-Oil.

Citeste si:
Rompetrol deschide o noua benzinarie in Chisinau si ajunge la o...
Rompetrol deschide o noua...

Benzinariile din categoria white station sunt la mare distanta de benzinariile marilor retele, din cauza unor dezavantaje importante: "sunt izolati, nu au surse alternative si nu pot sa-si imbunatateasca marja prin achizitie; decalajul calitativ, cantitativ si valoric intre marile retele si ei se accentueaza, amenintandu-le afacerea; acestia incearca sa-si creasca vanzarile, dar eforturile lor izolate nu pot concura cu strategiile de marketing ale marilor retele; nu beneficiaza de avantajele unei retele: integrare, sinergie, interactiune, acces la clienti cu flote; sunt prinsi in competitia cu furnizorii care au si retele de distributie", puncta documentul transmis benzinarlor independenti.

La capitolul avantaje este mentionat faptul ca benzinariile independente sunt de obicei afaceri de familie, iar "proprietarii au informatii si influenta locala". Benzinariile din categoria white station din Romania sunt situate in "locatii foarte slabe, slabe, bune si rar foarte bune", sunt "percepute ca avand produse de calitate slaba din surse indoielnice", “vanzarile lor au scazut si continua sa scada chiar daca ar scadea preturile”, “fac achizitii cu banii jos sau la termen” si au “magazine cu imagine “obsolete”, slab aprovizionate, cu calitate slaba si vanzari relativ mici”.

Totusi, documentul concluzioneaza ca afacerile benzinarilor independenti "au potential de crestere, dar nu in situatia si comportamentul lor de piata actual". In proiectul propus de Paul Pop benzinarilor independenti, compania Rottco are, in noua retea nationala de statii de carburanti, rolul de integrator si finanteaza in mare parte standardizarea, integrarea si interoperarea informationala a serviciilor.

De asemenea, firma lui Paul Pop coordoneaza strategiile de marketing si publicitate la nivel de retea. Totusi, benzinariile din categoria white station trebuie sa indeplineasca mai multe conditii pentru a fi acceptate in noua retea. Astfel, statiile trebuie “sa fie functionale”, sa fie situate in orase importante, "pe rute importante", trebuie “sa dispuna de magazine” si “sa aiba vanzari de cel putin 2 - 3 metri cubi de carburanti pe zi, in medie”.

Citeste si:
MOL, crestere de doua cifre pe segmentul Consumer Services in T3
Grupul MOL: Segmentul...

De asemenea, benzinariile nu trebuie sa comercializeze marfa contrafacuta. Noul proiect vine in contextul in care Consiliul Concurentei considera ca piata distributiei de carburanti din Romania este prea concentrata si a propus, in luna februarie, mai multe masuri pentru stimularea concurentei.

Autoritatea anti-monopol a recomandat diversificarea ofertei de carburanti prin intrarea pe piata a altor jucatori, precum marile lanturi de supermarketuri sau hiperrmarketuri, care detin in alte tari si retele de benzinarii cu preturi mici. Rottco a inregistrat, in 2015, o cifra de afaceri de 453 milioane lei (circa 100 milioane euro).

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
De ce sa nu alimentezi la benzinariile de pe Autostrada Soarelui