Intr-o lume care inca crede in micsorarea motoarelor pana cand cilindrii vor avea dimensiunea unor pipete, Mazda indrazneste sa fie aroganta. Au ales sa-si pastreze calea si sa nu devieze de la ea, asa ca religia lor este miza pe motoare aspirate de capacitati - sa le spunem - normale. Daca pe restul modelelor vom gasi motoare de 1.5 sau 2.0 litri, pe Mazda 6, japonezii au pastrat si un propulsor care la prima vedere pare din alta era.

Este un patru cilindri de 2.5 litri ce dezvolta sub 200 CP. Ce e aceasta vrajitorie? Orice alt constructor ar fi trantit un sistem turbo si ar fi dus puterea catre cu totul alte cifre. Mazda prefera insa sa pastreze lucrurile in alt registru. Inginerii japonezi cred in motoarele aspirate cu puteri mai reduse, dar urca foarte rapid catre zona rosie a turometrului. Am mai condus motoarele Skyactiv-G de 2.0 litri pe modele ca CX-3, dar este prima data cand ne intalnim cu propulsorul de 2.5 litri.

Citeste articolul integral pe AutoMarket.ro

Sursa foto: Automarket.ro


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si