O parte dintre dealerii de masini noi din Marea Britanie atrag tineri, care nu au dreptul la credite auto sau nu isi permit imprumuturi pentru ca sunt someri sau au un rating slab, intr-o datorie de sute de lire pe luna timp de 3-5 ani, fiind posibil sa provoace un efect de domino care ar afecta mai multe companii, scrie dailymail.co.uk.

Fara sa detina un avans pentru masina sau sa poata demonstra ca pot plati rata lunara, tinerii primesc autoturisme noi cu o valoare de pana la 20.000 de lire sterline de la dealerii marcilor Audi, Vauxhall, Suzuki si Ford.

Aceste oferte, pentru cei cu salarii mici si rating de credit slab, fac clientii sa plateasca sute de lire sterline pe luna de ani de zile, in timp ce oamenii de vanzari isi incaseaza comisionul pentru inca o masina vanduta.

In cazul in care clientul renunta la plati, compania care a acordat finantare poate sa ii ia masina si sa solicite o hotarare judecatoreasca. Banii pot fi luati automat din salariul proprietarului, conturile bancare pot fi inghetate, iar executorii judecatoresti pot confisca posesiunile. Imprumutatul ramane in dosarul de credit timp de sase ani, ceea ce face dificila obtinerea unui credit ipotecar sau a unui imprumut personal. Tinerii sunt tentati astfel sa intre in datorii periculoase.

Retail jobs

Reporterii Daily Mail sub acoperire spun ca exista temeri ca imprumuturile iresponsabile ale dealerilor auto sa conduca la un alt accident financiar. Autoritatea de Conduita Financiara investigheaza deja "creditarea iresponsabila" in industria auto.

In unele cazuri, dealerii au contribuit cu pana la 1.000 de lire sterline la contractele de achizitie si au oferit rate cu dobanda zero ca stimulente. Unele oferte cu plata lunara au ca rezultat faptul ca soferul plateste mai putin pentru masina decat daca ar fi cumparat-o cash.

Dealerii auto fac acest lucru, deoarece marea majoritate a clientilor nu platesc in intregime masina. La sfarsitul contractului, clientii pot plati si suma care ar fi trebuit sa fie avans pentru a ramane cu masina sau altfel o returneaza. Pe durata contractului, exista limite stricte de kilometraj, iar soferii care depasesc sunt taxati suplimentar.

Citeste si:
Anul 2021 a fost mai slab decât 2019 pentru piața de mașini noi
Mașinile noi au avut 6 luni...

Banca Angliei a avertizat ca finantarile pentru masini noi au crescut cu 15% intr-un an, la 58 de miliarde de lire sterline. Anul trecut creditele de risc au ajuns la 5,5 miliarde de lire sterline, de doua ori mai mult decat in anul precedent. Sursa foto: Sursa foto: Syda Productions / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri