Cresterea accizei la motorina si benzina cu 45 de bani pentru fiecare litru ii va determina pe transportatorii care efectueaza curse internationale sa alimenteze in afara tarii, asa cum s-a mai intamplat in perioadele in care carburantul a fost mai scump in Romania, au sustinut vineri, intr-un comunicat de presa, reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), care estimeaza ca statul va incasa mai putini bani la buget decat in prezent din acciza majorata.

“Transporturile de marfa sau de persoane de pe teritoriul Romaniei se vor scumpi, astfel incat vor genera cresteri ale preturilor marfurilor, produselor finite si materiei prime, de unde vor fi generate si cresteri ale preturilor de productie si cresteri de preturi ale marfurilor la raft. Astfel, puterea de cumparare va inregistra o scadere, ceea ce va duce la scaderea nivelului de trai al romanilor, scadere economica pe termen mediu si lung, falimente in lant pentru producatori, distribuitori si micii intreprinzatori”, se mai arata in comunicat, potrivit News.ro.

Transportatorii cer guvernului sa refaca toate calculele privind impactul majorarii accizei, sugerand o scadere aincasarilor.

"S-ar putea crea probleme grave in toate sectoarele economiei, dar si scaderi semnificative la vanzarile de carburant in tara, deci si scaderi ale sumelor incasate la bugetul statului, deoarece exista posibilitatea de a alimenta in tarile vecine. Exista precedent in acest sens, iar istoria recenta a demonstrat ca o astfel de crestere a preturilor genereaza scaderi si nu cresteri la bugetul de stat", mai arata comunicatul.

Ministerul Finantelor a redactat un proiect de ordonanta de Guvern prin care urmeaza sa fie modificat Codul Fiscal, principalele noutati fiind majorarea semnificativa a accizelor la carburanti de la 1 septembrie, ceea ce inseamna ca soferii vor plati mai mult pentru benzina si motorina, in timp ce patronii sau actionarii companiilor nu mai platesc deloc impozit pe dividende din 2018.

Citeste si:
COTAR acuza parlamentarii ca servesc interesele firmelor de ridesharin
COTAR acuza parlamentarii ca...

Pretul benzinei din Romania este in prezent al doilea cel mai mic in randul celor 28 de state din Uniunea Europeana, dar va ajunge similar cu nivelul din Austria, iar cel al motorinei semnificativ mai mare decat in Austria sau Luxemburg, dupa majorarea accizelor de la 1 septembrie, arata calculele News.ro, pe baza preturilor medii din UE publicate de portalul energy.eu.

Practic, Ministerul Finantelor propune revenirea accizelor la carburanti exact la nivelul din 2016, cand era in vigoare supraacciza de 7 eurocenti pe litrul de carburanti introdusa de guvernul PSD condus de Victor Ponta in 2014.

In urma majorarii accizei, un litru de benzina fara plumb sau de motorina se va scumpi, de la 1 septembrie, cu circa 45 de bani, arata calculele News.ro.

Potrivit proiectului de ordonanta, de la 1 septembrie, acciza pentru benzina fara plumb va fi de 2.643,39 lei/tona, respectiv 2.035,40 lei/1.000 de litri, iar acciza pentru motorina va fi de 2.245,11 lei/tona, respectiv 1.897,08 lei/1.000 de litri.

Citeste si:
Cati bani scoatem in plus pentru un plin de carburant
Benzina si motorina s-au...

In prezent, accizele sunt de 1.656,36 lei/1.000 litri pentru benzina fara plumb si de 1.518,04 lei/1.000 litri pentru motorina, ceea ce inseamna o crestere a accizei la benzina fara plumb cu 23% si a accizei la motorina cu 25%.

Sursa foto: Maridav/shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Primele imagini referitoare la noua generatie Honda Jazz