In urma inspectiei efectuate in data de 9 ianuarie 2018, s-au constatat o serie de neconformitati, printre cele mai importante fiind identificarea a numeroase zone cu deficiente de planeitate si rugozitate si pentru care raportul prezinta un calificativ "Inadmisibil", nerespectarea Normativului 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere si nerespectarea prevederilor Proiectului Tehnic privind calea pe pod. De asemenea, pe anumite sectoare, asigurarea scurgerii apelor prezinta neconformitati.

Totodata, s-a constatat existenta unor panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt partial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante, in timp ce la structura de la km 45+600 exista defecte la suprafata betoanelor. In plus, sistemul ITS, echipamentul de cantarire in miscare, inregistreaza numerele de inmatriculare ale remorcilor, fara a fi inregistrat numarul de inmatriculare al capului tractor, asa cum a fost solicitat de catre beneficiar.

Mai mult, nu a fost efectuata corespunzator semnalizarea in Spatiile de Servicii. "Aceasta trebuie completata cu doua semne aditionale pentru autoturisme pentru fiecare Spatiu de Servicii, precum si marcaj de interzicere in zonele care separa parcarile pentru autocare. De asemenea, se considera a fi necesara completarea semnalizarii orizontale din cadrul Spatiilor de Servicii cu sageti de orientare a participantilor la trafic: este necesara completarea semnalizarii cu marcaj de interzicere la intersectia dintre bretele, asa cum este specificat in cadrul Raportului de Audit de Siguranta", precizeaza CNAIR.

Potrivit sursei citate, tot in cazul Lotului 3 al autostrazii Sebes - Turda nu au fost respectate avizele CTE Siguranta Circulatiei privind obligativitatea antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED si se impune verificarea de catre proiectant si inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retentie si prezentarea calculelor de dimensionare, avand in vedere nivelul apelor din acestea. Totodata, trebuie asigurata semnalizarea rutiera pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea si Aiud, conform reglementarilor in vigoare.

Contracte de 1,1 mld. lei...
Citeste si: Contracte de 1,1 mld. lei pentru autostrada Sebes-Turda

In urma constatarilor facute, comisia de receptie a decis suspendarea procesului de receptie la terminarea lucrarilor, stabilind, impreuna cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. In functie de conditiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea antreprenorului.

CNAIR precizeaza ca a transmis antreprenorului raportul cu neconformitatile pentru remedierea acestora in vederea receptionarii la terminarea lucrarilor si a punerii in circulatie a acestui sector de autostrada.

Pe Lotul 3 ar urma sa fie inaugurati initial 8,5 kilometri, iar dupa ce va fi dat in folosinta si Lotul 4 vor fi aproximativ 27 de kilometri pe care se va putea circula continuu.

Autostrada Sebes - Turda ar fi trebuit sa fie finalizata in 2016, potrivit planurilor initiale. Aceasta presupune constructia a 70 de kilometri de autostrada.

Managementul defectuos din...
Citeste si: Managementul defectuos din CNADNR: O noua amanare a ofertelor...

Constructorii Lotului 3 al autostrazii Sebes - Turda sunt Asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL, iar costul este de 549,332 milioane lei, fara TVA.