Rezultatele demonstreaza faptul ca respondentii nu impartasesc neaparat opinia multor organizatii potrivit carora motorul cu combustie interna nu are niciun rol in viitorul autovehiculelor. Acest lucru este demonstrat in continuare de faptul ca 31% dintre soferi „spera ca automobilele diesel vor continua sa existe”, avand in vedere faptul ca masinile electrice devin tot mai des intalnite; in Polonia, procentul este mai crescut, 58%. Pe de alta parte, in medie, 33% dintre soferi au declarat ca, in cazul in care costurile de functionare ar fi aceleasi cu cele ale unei masini electrice, ei ar „prefera o masina pe benzina/motorina”, procentul fiind de 54% in Italia.

In ciuda trendului in crestere al autovehiculelor autonome, doar 33% dintre soferi „saluta aparitia masinilor de acest tip”, Franta si Olanda avand chiar procente mai scazute de 25%. In acest context, Mazda continua sa-si dezvolte sistemele avansate de siguranta si conceptul Mazda Co-Pilot, care utilizeaza tehnologii autonome de conducere pentru a oferi conducatorilor relaxare la volan. In mod surprinzator chiar, in cadrul tinerilor din intreaga Europa, nu exista indiciile unei sustineri sporite pentru autoturisme autonome.

Ultimele constatari coincid cu momentul in care Mazda apasa pedala in directia viziunii Sustainable Zoom-Zoom 2030 de a combina cele mai bune motoare cu ardere interna cu tehnologii eficiente de electrificare. SKYACTIV-X, primul motor comercial din lume pe baza de benzina ce utilizeaza aprinderea prin compresie, este in centrul acestei provocari. Noul motor combina avantajele motoarelor pe benzina si diesel pentru a atinge performante exceptionale de mediu, putere si acceleratie. Presedintele si CEO Mazda Motor Europe, Jeff Guyton, declara: „Rezultatele cercetarilor sunt fascinante. Intreaga argumentatie a campaniei noastre de lunga durata Drive Together este pentru a celebra bucuria imensa de a conduce si se pare ca soferii europeni vad pentru motorul cu combustie interna un drum lung – lucram intens pentru a face din el o experienta si mai buna pentru soferii de pretutindeni.

„Am lansat recent ‘Sustainable Zoom-Zoom 2030’, viziunea noastra pe termen lung privind dezvoltarea tehnologica. Am stabilit modul in care intentionam sa folosim placerea de a conduce pentru a rezolva problemele cu care se confrunta oamenii, Pamantul si societatea. In cazul emisiilor de gaze cu efect de sera, consideram ca este necesar sa avem solutia potrivita la momentul potrivit. Pentru noi, acest lucru inseamna sa avem o perspectiva de ansamblu, de tip well-to-wheel, si, prin urmare, cea mai rationala oferta din prezent este o combinatie intre motoare cu combustie interna si dispozitive electrice care iau in considerare situatia energetica a fiecarei piete si metodele de producere a energiei. In acest context, noi suntem hotarati sa perfectionam motorul cu combustie interna.