Echipate cu anvelope premium de iarna si putin curaj, masinile 4x4 de mai jos isi vor face treaba ca la carte in conditii de iarna pe drumuri inzapezite. O parte dintre acestea sunt echipate cu diferentiale mecanice de blocare sau diferentiale electronice avansate care pot redistribui puterea motorului intr-un mod eficient.

De ce sunt aceste modele 4x4 asa de speciale fata de restul de pe piata? In primul rand acestea se trag din vehicule militare, iar brandurile au ani buni de experienta in modele de off-road.

Jeep Wrangler

Acest model american ajuns la cea de-a patra generatie, un descendent direct al modelului militar original, este pe loc fruntas intre modelele SUV gata sa isi faca drum prin locuri inzapezite. Jeep Wrangler are o garda la sol de 26 cm. Unul dintre cele mai capabile modele off-road din lume poate fi comandat cu un V6 diesel de 3.0 litri sau cu un 2.0 litri benzina de 270 de cai si un V6 de 3,6 litri de 285 de cai.

Sistemul 4×4 ROCK-TRAC dispune de doua moduri de lucru 4x4 high (4H) si 4x4 Low (4L), pentru a se adapta perfect pe orice suprafata. Odata cuplat modul 4x4 4H, cutia de transfer va distribui cuplul 50/50 intre puntea fata si puntea spate. Modul 4x4 4L asigura cuplul necesar pentru situatii dificile de off-road sau de tractare permitand si blocarea diferentialelor fata si spate.

Jeep Wrangler primeste o...
Citeste si: Jeep Wrangler primeste o versiune plug-in hybrid: din 2020

Mercedes-Benz G-Class

Mercedes-Benz Clasa G, cel mai longeviv model al germanilor, a fost dezvoltat ca vehicul militar dintr-o sugestie a sahului din Iran (1972), iar din 1979 a fost fabricat si ca model civil. Desi au trecut peste 38 de ani, G-Class ajunge la a doua generatie anul acesta.

Noul model a primit o noua suspensie independenta cu dubla articulatie la nivelul puntii fata in combinatie cu o punte rigida pe spate, modurile de conducere Dynamic Select, functia “G-Mode” si cele trei diferentiale blocabile 100% care imbunatatesc confortul la rulare, cat si agilitatea autoturismului, indiferent de terenul parcurs. Garda la sol este de 27 cm.

Jeep se pregateste de...
Citeste si: Jeep Wrangler a ajuns la cea de-a patra generatie - foto

Toyota Land Cruiser

Primul Land Cruiser a intrat in productie in 1951, in doar 90 de unitati, fiind o cerere pentru vehicule militare de tip jeep. Testul pe care la dat Land Cruiser la acea vreme a fost sa urce pe Muntele Fuji si a reusit.

Toyota Land Cruiser primeste o noua generatie anul acesta cu modificari de design, insa va avea aceleasi motorizari diesel (2,7 litri 177 CP) si pe benzina (2,7 litri 161 CP, 4 litri 249 CP). Garda la sol este de 23 cm.

Land Rover Discovery

Lansata in 2017, cea de-a cincea generatie Land Rover Discovery a pierdut in greutate 480 de kg, pentru ca a primit un sasiu din aluminiu. SUV-ul a primit si optiunea de blocare a diferentialului spate. Arcurile elicoidale sunt acum standard pe modelele de baza, in timp ce suspensia pneumatica este disponibila optional.

Cum incearca Toyota Romania...
Citeste si: Cum incearca Toyota Romania sa castige din piata

Noul Discovery vine cu modul Auto, care permite masinii sa selecteze singura modul cel mai potrivit. Terrain Response 2 este sistemul care monitorizeaza constant alunecarea rotilor, viteza rotilor, unghiul de apropiere sau plecare si compresia sau revenirea suspensiei. In functie de suspensie, garda la sol variaza intre 22 si 28 cm.

Jeep Renegade Trailhawk

Lansat in 2014, Jeep Renegade este primul model Jeep fabricat exclusiv in afara Americii de Nord. Cu o garda la sol de 22 cm, Renegade Trailhawk poate fi trecut in unul dintre modurile Mud, Rock, Sand, Snow, cand sistemul ESP este dezactivat si are loc activarea diferentialului (4WD Lock). Versiunea Trailhawk combina transmisia automata cu 9 trepte cu motorul 2.0 Multijet II 170 CP.

Sursa foto: By Cindy Creighton / Shutterstock