Noul Jeep Cherokee, lansat cu o singură motorizare hibridă care oferă doar 210 cai putere

Sursǎ foto: Jeep

Noul Jeep Cherokee, lansat cu o singură motorizare hibridă care oferă doar 210 cai putere

Cuprins Articol:

Jeep furnizează primele detalii oficiale despre noua generație Cherokee, care va beneficia la lansare de o singură motorizare hibridă care nu debordează de putere. Totuși, producătorul american, care nu a oferit detalii despre planurile sale de a vinde Cherokee și în Europa, promite că în viitor SUV-ul de mari dimensiuni va fi oferit și cu motoare mai potente, scrie Motor1.

Ce performanțe are Jeep Cherokee

Jeep a „pensionat” anterioara generație a lui Cherokee în 2023 și, de atunci, a lucrat la noul model, acesta fiind unul dintre cele mai cunoscute din oferta Jeep încă de la lansarea sa, în anii '80. Acum, Cherokee este mai mare și ascunde mai multă tehnologie, dar primul propulsor ne lasă rece.

Vorbim de o arhitectură hibridă de 350V, aparent concepută special de Stellantis pentru acest model. Trenul de rulare este format dintr-un motor termic de 1,6 litri cu patru cilindri și două motoare electrice care sunt ascunse în carcasa transmisiei de tip CVT. Un motor poate propulsa roțile, iar celălalt este acolo pe post de starter și generator. Cum mașina utilizează platforma STLA Large, capacitatea de tractare trece de 1,5 tone.

Cum prima versiune disponibilă nu este un PHEV, bateria este mică, de doar 1,08 kWh și ea se încarcă prin frânare regenerativă. Sistemul dezvoltă în total 210 cai putere și 311 Nm. Grație unui consum de combustibil mai bun ca în cazul vechii generații, un plin acoperă peste 800 de kilometri, conform Jeep. Trebuie să spunem, însă, că vechiul Cherokee oferea chiar mai puțină putere și cuplu în versiunea de bază, iar inginerii Jeep susțin că noua motorizare oferă cuplu solid chiar șia turații joase.

Cel mai probabil, aceste cifre sunt prea ambițioase, la fel ca și consumul mixt de 6,4 litri/100 km sau accelerația de la 0 la 100 km/h în doar 8,3 secunde. Spunem asta pentru că noul Cherokee cântărește aproape 2 tone (1.948 de kilograme față de 1.758 de kilograme în cazul modelului anterior). Intern, noua generație este cunoscută ca „Cherokee KL”.

Jeep se laudă cu un sistem 4x4 adaptiv cu posibilitatea deconectării punții spate, respectiv pantru moduri de rulat: Auto, Sport, Mud/Sand și Snow. De asemenea, constructorul declară că Cherokee are cel mai bun unghi de atac și de degajare din clasa sa, cu o gardă la sol de 20,3 centimetri.

Cât de mare este Cherokee și cât costă

Noul Jeep Cherokee este cu 11,9 centimetri mai lung decât vechea generație, ceea ce garantează cu 30% mai mult spațiu de depozitare în interior. Evident, deorece vorbim de procente și nu de litri, este greu de spus ce înseamnă asta în termeni reali. Mașina măsoară 4.778 mm în lungime, 2.123 mm în lățime și 1.715 mm în înălțime, cu un ampatament de 2.870 mm (cu 16,4 centimetri mai mare ca până acum).

În ciuda ampatamentului mai mare, spațiul la picioare pentru persoanele de pe banchetă este mai mic: de la 1,023 mm în trecut, la 977 mm acum. Totuși, se pare că asta nu-i pune în dificultate nici măcar pe pasagerii adulți mai înalți, iar Jeep marșează mai degrabă pe faptul că spațiul pentru șold și umeri este mai mare acum. Vorbeam de volumul portbagajului care a crescut, ajungând la 952 de litri cu bancheta spate ridicată, respectiv 1.934 litri cu ea rabtată (față de 1.594 de litri pe vechiul model).

Șoferul regăsește în fața sa un volan pătrat în spatele căruia se ascunde un instrumentar de bord 10,25 inchi, respectiv un ecran central de infotainment de 12,3 inchi care rulează sistemul Uconnect 5 ce permite conectare wireless la Android Auto și Apple Carplay - ceva ce nu impresionează, fiind standard în industrie de ani de zile, aproape indiferent de categoria de preț a mașinii.

Fiecare Cherokee va veni cu un abonament pe 10 ani la Connect One, ceea ce va permite actualizări wireless, apeluri automate de urgență și conectivitate cu aplicația pentru smartphone Jeep.

Reprezentanții companiei nu au oferit toate detaliile despre opționalele disponibile, dar s-a vorbit despre o serie de opțiuni, inclusiv scaune față încălzite și ventilate, precum și scaune spate încălzite. Clienții vor putea beneficia, de asemenea, de o oglindă retrovizoare digitală, o trapă dublă, un sistem audio Alpine și un hayon acționat electric cu butonul la picior.

La capitolul siguranță, Jeep plusează cu asistență la coliziune în intersecție, asistență la parcare cu spatele cu frânare automată de urgență și monitorizare a unghiului mort cu detectarea traversării în spate. Există, de asemenea, frânare automată de urgență față cu detectarea pietonilor și bicicliștilor. Cumpărătorii pot opta, de asemenea, pentru un sistem de camere video de 360°, precum și un sistem care afișează unghiurile moarte atunci când este activat un semnalizator.

În Statele Unite, Jeep Cherokee începe de la 36.995 de dolari, care include o taxă de transport de 1.995 de dolari. Astfel, SUV-ul american este cu 2.035 de dolari mai scump Tucson Hybrid și cu 5.260 de dolari peste Kia Sportage Hybrid. De asemenea, va fi probabil mai scump decât viitoarea Toyota RAV4, deoarece modelul hibrid actual pornește de la 34.050 de dolari.

Livrările ar trebui să înceapă, peste Ocean, la sfârșitul acestui an, iar accentul se va pune inițial pe versiunile Limited și Overland. Variantele mai ieftine Cherokee și Laredo vor urma la începutul anului 2026 și toate vor fi importate din Toluca, Mexic - ceea ce înseamnă că vor suporta taxele vamale impuse de administrația Trump.

Care sunt prețurile lui Jeep Cherokee

Model Preț de listă
Cherokee 36.995 de dolari
Cherokee Laredo 39.995 de dolari
Cherokee Limited 42.495 de dolari
Cherokee Overland 45.995

Personalizate pentru tine