După ce a fost pensionat în 2023, Jeep Cherokee revine cu cea de-a șasea generație. SUV-ul de clasă medie va fi lansat cu propulsie tradițională într-o primă fază, dar noua platformă folosită de Stellantis permite electrificarea modelului care, se pare, nu va fi comercializat în Europa.
Jeep Cherokee adoptă noul limbaj vizual al mărcii
Jeep Cherokee este al treilea model care adoptă noul limbaj de design al producătorului american de modele de teren, după Wagoneer S și Compass, care a primit o a doua generație luna aceasta. Grila cu cele șapte sloturi a rămas (aproape) neschimbată, dar forma farurilor a fost modificată,
Lansarea oficială a lui Cherokee va avea loc în a doua jumătate a anului, iar producătorul nu a oferit prea multe detalii tehnice. Știm, însă, că SUV-ul va utiliza platforma STLA Large și asta înseamnă că vor fi disponibile atât versiuni hibride, cât și 100% electrice. Există și neclarități cu privire la piețele pe care le va „ataca” Jeep. În timp ce Autocar scrie că mașina ar putea ajunge totuși în Europa de anul viitor, Auto Express elimină această posibilitate.
Cert este că Cherokee va fi înrudit cu viitoarea generație a lui Alfa Romeo Stelvio, care va folosi aceeași platformă modulară. CEO-ul Jeep, Bob Broderdorf, a transmis că noul model reprezintă o dovadă că Jeep vrea să ofere „un produs mai complet, cu mai multă tehnologie, dar și o echipare de bază mai bogată”.
Noul șef Jeep, care a preluat ștafeta de la Antonio Filosa, numit CEO al întregului grup, a declarat că Cherokee va avea prețuri competitive și va fi poziționat între Jeep Compass și Jeep Grand Cherokee. Există elemente vizuale comune și între Cherokee și EV-ul Wagoneer S, cum ar fi forma plafonului, evazările pătrățoase ale aripilor, forma portierelor spate, dar și mânerele ușilor ascunse în portiere.
Ce motoare ar putea avea noul Jeep
Intrând în zona speculațiilor, este probabil ca Cherokee să ofere o versiune hibridă a motorului Hurricane de 3,0 litri cu șase cilindri în linie utilizat deja de Wagoneer și Grand Wagoneer. Cu un setup twin-turbo, motorul poate să ofere între 420 și 510 cai putere. Totodată, versiunea pur electrică ar putea prelua trenul de rulare cu două motoare de pe Wagoneer S, care are 600 de cai putere și tracțiune integrală.
Bateria acelui model este una de 118 kWh (cu chimie nichel-mangan cobalt / NMC), dar autonomia este de doar 487 kilometri în ciclul american de testare, mai relaxat decât cel WLTP utilizat și în Europa. La interior, imaginile spion disponibile online arată o cabină similară cu cea a lui Wagoneer S, cu un ecran tactil central cu o diagonală de ~12,3 inchi, cu butoane circulare pentru controlul diverselor funcții.
În Europa, Grand Cherokee va fi scos de pe piață în favoarea lui Wagoneer S și, de asemenea, Wrangler va fi pensionat în favoarea electricului Recon. Acesta din urmă nu a fost încă lansat. Primele imagini cu înlocuitorul lui Wrangler au fost făcute publice în februarie, deci și acel model este aproape.