Numarul calatorilor in transportul feroviar a scazut de peste sapte ori in ultimii 28 de ani, iar in ceea ce priveste materialul rulant, 80% dintre locomotivele electrice ale CFR Calatori au nevoie de reparatii, iar la peste 40% dintre vagoane se impun modernizari urgente, a declarat Maria Magdalena Grigore, Secretar de Stat in Ministerul Transporturilor, citata de Hotnews.

Numarul de calatori cu trenul a scazut de la 408 milioane in anii ’90, la circa 100 de milioane de calatori in 2004 si la 54 de milioane in 2011. In 2015 s-au inregistrat 66 de milioane de calatori, dar ponderea transportului feroviar de pasageri continua sa se mentina la un procent mic, de 20% din piata transporturilor, a explicat Grigore.

Starea precara a infrastructurii si faptul ca doar 40% din retea este electrificata nu sustin operarea trenurilor in conditii care sa atraga un numar mai mare de pasageri. Cu toate ca reteaua feroviara permite viteze conventionale intre 70 km/h si 160 km/h, se opereaza cu o viteza comerciala de sub 50 km/h pentru trenurile de calatori.

“In prezent perceptia calatorilor reflecta si starea actuala a sistemului, precum viteza redusa de circulatie, intarzieri in trafic sau confort redus in trenuri, astfel ca pasagerii se reorienteaza catre alte moduri de transport”, a spus Secretarul de Stat, Maria Magdalena Grigore, citata de Hotnews.

Citeste si:
Drumurile noastre poate...in viitor. Doar 15 km, inaugurati in 2017
Retrospectiva 2017: Doar 15...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Ministrul Transporturilor vrea sa il demita pe seful CFR Calatori