International Council on Clean Transportation a constatat ca aproape toate motoarele diesel Euro 6 aflate pe piata depasesc limitele UE, scrie Motor1.

Dieselurile "elibereaza" in mod sistematic cantitati mari de oxizi de azot in atmosfera in timpul conducerii in situatii reale, in ciuda faptului ca masinile respecta cele mai recente reglementari europene privind emisiile, spun oamenii de stiinta ai organizatiei nonprofit cu sediul la Berlin.

Organizatia a facut public un sistem de rating care reflecta emisiile NOx din lumea reala si evalueaza autovehiculele folosind o schema verde / galben / rosu pentru a reflecta nivelurile de poluare.

Au fost testate aproximativ 4.850 de modele, variind de la standardele Euro 3 la Euro 6. Toate motorizarile Euro 3, 4 si 5 diesel au primit un rating slab, iar 91% din masinile Euro 6 au primit rating rosu pentru poluare peste limite. In schimb, toate propulsoarele pe benzina Euro 6 au primit un rating bun sau moderat.

Studiul a constatat, de asemenea, ca patru producatori au avut emisii medii de peste 12 ori mai mari decat limita de omologare de tip Euro 6, iar intr-un caz s-a constat ca emisiile au depasit de 18 ori limita.

Citeste si:
Succesul Dacia, lovit de noile reglementari privind poluarea
Succesul Dacia, lovit de...

Studiul a aratat ca si vehiculele Euro 6 pe gaz au aproximativ acelasi nivel de emisii NOx precum motorizarile mici diesel.

Toate motorizarile diesel Euro 5 au avut emisii NOx cel putin de doua ori mai mari decat limita, iar cel mai mult de 18 ori peste limita.

Motoarele diesel au scazut in mod constant in popularitate incepand de la jumatatea anului 2015, cand a fost facut public modul in care Volkswagen trisa la testele de emisii.

Citeste si:
Topul celor mai poluate tari din lume
Topul celor mai poluate tari...

Sursa foto: Paolo Bona / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Trotinetele electrice polueaza mai mult decat autobuzele