Primul tren de pasageri din lume care functioneaza cu hidrogen, omologat in Germania

Coradia iLint, realizat de catre compania Alstom, primul tren de pasageri din lume care functioneaza pe baza de hidrogen, a obtinut omologarea din partea Biroului Feroviar German (EBA) pentru serviciul de calatori din Germania.

„O premiera mondiala in Germania: Odata cu omologarea emisa de catre Biroul Feroviar German (EBA), punem pe sine primul tren de pasageri dotat cu tehnologia pilelor de combustie pe baza de hidrogen. Acesta reprezinta un semnal puternic ca ne indreptam spre mobilitatea viitorului. Hidrogenul este o alternativa reala si eficienta de combustibil cu emisii reduse comparativ cu varianta diesel. In special pe liniile secundare, unde liniile aeriene sunt o solutie neeconomica sau nu sunt inca disponibile, aceste trenuri constituie o optiune curata si ecologica. De aceea noi sprijinim si promovam aceasta tehnologie, pentru a o aduce la suprafata,” a declarat Enak Ferlemann, reprezentantul autorizat al Guvernului Federal al Germaniei pentru transportul feroviar.

In noiembrie 2017, Alstom si autoritatea de transport local din Saxonia Inferioara (LNVG) au semnat un contract pentru livrarea a 14 trenuri ce functioneaza cu celule de combustie pe baza de hidrogen, precum si pentru o perioada de 30 de ani de intretinere si furnizare de energie. Cele 14 trenuri vor fi produse de catre Alstom ca vehicule de transport pentru LNVG si vor transporta pasageri intre Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervorde si Buxtehude incepand din decembrie 2021. Dupa obtinerea acestei omologari din partea EBA, cele doua prototipuri de Coradia iLint vor intra in functiune de proba in reteaua Elbe-Weser. Serviciul pentru pasageri este planificat pentru sfarsitul verii.

Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume actionat de o celula de combustie pe baza de hidrogen, care produce energia electrica necesara tractiunii. Acest tren cu zero emisii prezinta un nivel redus de zgomot, singurele reziduuri fiind aburul si apa condensata. Coradia iLint imbina diferite elemente inovatoare: conversia curata a energiei, stocarea flexibila a energiei in baterii si gestionarea inteligenta a puterii de tractiune si a energiei disponibile. Special conceput pentru operare pe linii neelectrificate, acest tren permite exploatarea ecologica si durabila, asigurand in acelasi timp niveluri ridicate de performanta.

Coradia iLint a fost proiectat de echipele Alstom din Salzgitter (Germania), centrul de excelenta pentru trenuri regionale, si din Tarbes (Franta), centrul de excelenta pentru sisteme de tractiune. Acest proiect este sprijinit de ministerul german al economiei si mobilitatii. Dezvoltarea trenului Coradia iLint al companiei Alstom a beneficiat de o finantare de 8 milioane de euro din partea guvernului german, ca parte a Programului National de Inovare pentru tehnologia pilelor de combustie pe baza de hidrogen (NIP).

Citeste si:
Alstom dă asigurări că metroul din Drumul Taberei va intra în uz în...
Alstom dă asigurări că...
Citeste si:
Pasi de urmat in caz ca suspectezi ca ai coronavirus
Pasi de urmat in caz ca...

Ca promotor al mobilitatii durabile, Alstom dezvolta si comercializeaza sisteme, echipamente si servicii pentru sectorul transporturilor. Alstom ofera o gama completa de solutii (de la trenuri de mare viteza la metrouri, tramvaie si autobuze electrice), solutii pentru pasageri, servicii personalizate (intretinere, modernizare), pentru infrastructura, controlul traficului si solutii de mobilitate digitala. Alstom este un lider mondial in sisteme de transport integrate. Compania a inregistrat vanzari de 8 miliarde euro si comenzi in valoare de 7,2 miliarde euro in anul fiscal 2017/18. Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in peste 60 de tari, avand un numar de 34.500 de angajati.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri