31 Iulie 2018

Test drive cu Hyundai i30 Fastback, un coupe de familie



Hyundai a adus pe piata un nou model interesant, i30 Fastback, un coupe cu 5 usi, o masina de familie care inspira sportivitate prin design, dar si prin felul in care se conduce.

i30 Fastback nu are o gama mare de motorizari, sunt doar doua pe benzina. Poate fi comandat cu un propulsor de 1 litru 120 CP sau cu un 1,4 Turbo de 140 CP.

Pentru test a fost disponibil motorul de 140 CP si transmisia automata cu 7 trepte, in echiparea Exclusive, pentru ca asa vine, nu are mai multe versiuni. Pretul este de 24.000 euro cu TVA.

Ai o gama bogata de dotari in acest pret: volan incalzit, scaune incalzite, navigatie, cruise control, comenzi volan, toate geamurile electrice si alte cateva tehnologii care te ajuta.

Spre exemplu, daca opresti motorul si ai un geam deschis, masina iti va da alerte sonore si vizuale, pe ceasurile de bord. Pentru parcare te ajuta senzorii din bara spate si o camera care se vede cam slab, dar este buna decat deloc.

i30 Fastback are si un asistent de avertizare a parasirii benzii de rulare, insa din pacate nu o si mentine.

Pe ploaie, sistemul AEB - Autonomous Emergency Braking, care franeaza pentru a evita un accident cu masina din fata, nu a mai functionat. Am fost avertizat printr-un mesaj pe ceasurile de bord si doua iconite galbene care au ramas aprinse pana a fost disponibil din nou.

Motorizarea de 1,4 litri vine si cu sistemul Start-Stop pentru a reduce consumul de carburant in oras si poluarea. Au fost putine momentele in care acesta a tinut motorul oprit mai mult de 20 de secunde, chiar si daca nu am folosit aerul conditionat.

Cat consuma motorizarea de 1,4 litri benzina 140 CP

In oras, i30 Fastback 140 CP si transmisie automata are un consum de 10-11 litri la 100 de km cu aerul conditionat pornit, iar cand este mai liber, seara sau in weekend, consumul poate cobori la 8,5-9 litri la 100 de km. Daca conduceti fara aer conditionat, cifrele acestea mai scad cu 2 litri. Spre exemplu, am mers in weekend dimineata fara aer conditionat si am avut un consum de 6,5 litri in Bucuresti.

In habitaclu este destul de liniste, este placut in masina. Are un mic sunet al anvelopelor la rulare, insa nu deranjeaza. Motorul se aude in interior daca apesi butonul Sport sau apesi mai tare acceleratia. In modul Normal sau Eco, transmisia automata cu 7 trepte schimba la 2.500 de ture intr-o treapta superioara. Daca treci in modul Sport, motorul sta destul de turat si schimba in 6.500 de ture, oferindu-ti acel sentiment de sportivitate.

Stabilitatea acestui model cu aspect de coupe este de invidiat, alaturi de transmisia automata care schimba aproape imperceptibil cand conduci calm.

Cu acest motor Turbo de 140 CP, Hyundai i30 Fastback atinge 100 de km pe ora in 9,5 secunde si ajunge la o viteza maxima de 203 km/h.

Pretul de pornire pentru un Hyundai i30 Fastback este de 20.500 euro cu TVA. Mai multe detalii despre i30 Fastback pot fi gasite aici.

Date tehnice Hyundai i30 Fastback 1.4 Benzina Turbo 140 CP Aut7 Exclusive

Capacitate cilindrica 1.353 cmc
Putere 140 CP
Combustibil benzina
Viteza maxima 203 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,5 sec
Consum mediu 5,4 l/100 km
Emisii CO2 125 g/km
Volum rezervor: 50 litri
Volum portbagaj 450 litri
Greutate: 1.362 kg
Lungime mm 4455
Latime mm 1795
Inaltime mm 1425
Pret 24.026 euro



Citeste si