Volkswagen a adus pe piata cea de-a treia generatie a SUV-ului Touareg cu un motor diesel de 3 litri bine pus la punct, care ne demonstreaza ca aceste propulsoare nu au de gand sa dispara, ba mai mult, au renascut dupa Dieselgate si sunt mai interesante ca niciodata.

Noul Volkswagen Touareg vine acum cu un 3 litri diesel de 286 CP, care poate duce SUV-ul de doua tone pana la 100 km/h in 6,1 secunde, performanta similara cu a unui propulsor pe benzina de 3 litri 340 CP care echipeaza Porsche Cayenne si il ajuta pe acesta sa accelereze pana la 100 km/h in 5,9 secunde. Deci doua SUV-uri de aceeasi greutate sunt la fel de rapide, desi motorul diesel are cu 54 CP mai putini decat propulsorul pe benzina.

Daca ne uitam la consum, din nou apar alte cifre care ne dau peste cap orice imaginatie. Cu aerul conditionat pornit, am obtinut in Bucuresti, intr-o zi de vineri, un consum de 9,5 litri la suta de km dupa ce am parcurs 45 de km cu noul Touareg. Este un consum bun, dar nu uluitor.

Dupa ce am iesit din oras, am setat pilotul automat pe viteza de 80 km/h si am resetat din nou consumul. Touareg-ul in scurt timp a afisat o cifra uluitoare de 4,2 litri la suta de kilometri. De abia am asteptat sa intru pe autostrada, unde am setat din nou pilotul automat pe 130 km/h si am resetat consumul. Dupa cativa kilometri, acesta s-a oprit la 8 litri la suta de kilometri. Daca facem o medie reiese ca te poti plimba cu SUV-ul cu un consum sub 6,5 litri in extraurban, ceea ce este intr-adevar fantastic.

Daca Volkswagen si ceilalti producatori auto continua sa imbunatateasca propulsoarele oferindu-ne astfel de performante, cred ca vom fi determinati sa ne reinnoim masinile mai repede decat aveam de gand si poate vom intarzia si mai mult trecerea la masinile electrice.

Nu doar motorul diesel Volkswagen de 3 litri 286 CP este foarte reusit, SUV-ul in totalitate lasa in urma trecutul si patrunde in zona de confort oferita de rivalii premium.

Interiorul este conturat cu lumini discrete de ambianta pe care le observi mai mult noaptea decat ziua. Un ecran mare care inlocuieste ceasurile de bord si se continua pe consola centrala este punctul de atractie al interiorului (Bordul Innovision - operare fara butoane).

Odata ce ai ajuns la volan, privirea iti fuge spre schimbatorul de viteza cu o forma ciudata, dar interesanta, spre butonul argintiu de pornire de langa el si spre o rotita zimtata, care da muzica mai tare si te transforma intr-un DJ (sistem Surround-Sound).

Dupa ce le-ai scanat cateva secunde alte doua rotite mai mari, pline de desene, iti capteaza atentia. Daca le ai in masina ta esti chiar norocos. Inseamna ca poti face lucruri iesite din comun, te poti deplasa pe drumuri unde rar dai de altii ca tine.

Prima comanda iti ofera 7 variante/moduri de condus: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Offroad, Snow. Iar cea de-a doua comanda iti ajusteaza garda la sol: Sport, Normal/Comfort, Offroad, Offroad+. Odata ce te joci la acest buton masina se ridica sau se coboara, iar in zona ceasurilor de bord iti arata la ce nivel este -1, 0, 1, 2.

Ceasurile de bord sunt acum un panou digital de instrumente pe care il poti personaliza cum doresti. Spre exemplu poti sa ai harta de navigatie in fata ta si cateva informatii, precum viteza, autonomia, sau poti sa ai ceasurile clasice.

Majoritatea comenzilor sunt operate de pe ecranul tactil de 38 cm, chiar si racirea sau incalzirea in scaune. Tot pe acest display ai acces la continutul telefonului, pentru ca noul Touareg vine cu Apple CarPlay.

De cateva ori am folosit sistemul Air Care Climatronic, care in cateva secunde iti reda aerul curat din masina si te scapa de mirosul de gaze de esapament venit din afara. La cate masini vechi sunt pe drumurile din Romania, pentru mine ar fi o prioritate sa am aceasta functie.

Pe autostrada, este foarte liniste in habitaclu, doar uneori in functie de asfalt se aude infundat sunetul anvelopelor Pirelli P Zero 255/55 R19. Indiferent de drum, SUV-ul ruleaza lin, iar gropile devin insesizabile. Trecerea cutiei in modul Sport schimba radical masina, astfel ca orice atingere a pedalei de acceleratie te ia prin surprindere cu puterea pe care o are Touareg-ul.

Lista mare de dotari a noului Touareg include sistemul electromecanic de preintampinare a rasturnarii, care reduce balansarea laterala caroseriei si tendinta de sub-virare; directia activa (optional), care reduce manevrele la parcare si face masina stabila in viraje, pentru ca rotile din spate vireaza in aceeasi directie cu cele in fata; suspensie pneumatica - ridica garda la sol la aproximativ 26 cm si permite ca partea posterioara sa poata fi coborata de la nivelul standard cu 5 cm, pentru facilitarea incarcarii si descarcarii; sistem Keyless Access cu buton pornire; Traffic Jam Assist si Front Cross
Traffic Assist; faruri LED Matrix; Park Assist si Rear View Camera; Park Assist inclusiv Park Pilot scaneaza locul de parcare si preia controlul directiei pentru parcari laterale sau perpendiculare.

Cardul eSIM integrat face ca Toaureg-ul sa fie in permanenta conectat la Internet, oferind servicii la care nu te astepti. In cazul nostru, am parcat masina si am mers la masa, iar dupa cateva minute am primit un mesaj de la Maps cu locatia in care se afla masina si distanta pana la ea.

Pretul unui VW Touareg de 3 litri 286 CP in echiparea Elegance este de 57.500 euro cu TVAA. Modelul de test a avut dotari optionale, care au crescut pretul la 73.500 euro cu TVA. Mai multe detalii despre noul Volkswagen Touareg sunt disponibile aici.

Date tehnice: Volkswagen Touareg 3.0 Diesel Turbo V6 TDI 286CP 4x4 Aut8 Elegance

Capacitate cilindrica 2.967 cmc
Putere maxima 286 / 0 (CP/rpm)
Cuplu maxim 600 / 2.250 (Nm/rpm)
Masa proprie 1.995 kg
Viteza maxima 235 km/h
Acceleratie 6,1 s (0-100 km/h)
Rezervor carburant 75 l
Transmisie 8AT
Consum carburant combinat 6,9 l /100 km
Emisie CO2 182 g / km
Norma poluare Euro 6
Lungime 4.878 mm
Latime 1.984 mm
Inaltime 1.702 mm
Volum portbagaj 810 litri/1.800 litri
Garda la sol: 258 mm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri