Pe langa faptul ca suspensia nu mai transmite zgomote sau vibratii in habitaclu, pachetul de dotari a devenit mai bogat. Noul X3 imprumuta de la Seria 5 controlul muzicii prin gesturi. Pot fi schimbate posturile de radio fara sa atingi ceva, iar sunetul poate fi dat mai tare sau mai incet cu o simpla rotire in aer a unui deget. Nu este o dotare in standard, este optionala si costa 256 euro cu TVA. Si daca tot iti place muzica, atunci ai putea da in plus 1.100 euro pe sistemul audio Harman Kardon pentru a te simti ca intr-o sala de concerte, daca asculti muzica clasica, sau intr-un club, daca asculti alt gen de muzica.

Imaginea unui interior premium este conturata si de bordul imbracat intr-un material special (denumit Sensatec - 600 euro cu TVA), cu cusaturi, care iti da impresia de bord imbracat in piele. Un monitor mare, touchscreen de 12,5", care iti sare in ochi cum ai deschis usa, intareste, de asemenea, imaginea de masina scumpa. Acesta este cel mai nou sistem BMW iDrive 6.0, pe care sistemul de navigatie se vede perfect.

Painea si legumele,...
Citeste si: Painea si legumele, alimentele preferate ale romanilor

X3-ul de test a avut si o cheie inteligenta cu incarcare prin inductie, care ne-a oferit pe display diferite informatii despre masina: daca usile si geamurile sunt inchise, ce autonomie mai are SUV-ul si posibilitatea de a porni sistemul de climatizare de la distanta.

Butoanele de pe usi si cele pentru comenzile radio sunt acoperite cu un material argintiu care imita metalul pentru a face ca SUV-ul sa arate si mai scump. Pentru un miros aparte la interior, BMW a pregatit pentru noul X3 si un sistem de parfumare a habitaclului cu un dispozitiv cu doua arome amplasate in torpedou.

Iluminarea interioara si exterioara este LED, o lumina foarte puternica. Noaptea, cand te apropii de masina, manerele usilor te asteapta iluminate, iar o proiectie interesanta pe asfalt este data de LED-urile amplasate in praguri.

Test drive cu Mazda CX-3: noi...
Citeste si: Test drive cu Mazda CX-3: noi imbunatatiri au ajuns pe crossover

Chiar daca a primit mai multa tehnologie, noul BMW X3 reuseste sa fie mai usor cu 55 de kg fata de generatia anterioara, ceea ce il face si mai agil decat in trecut, mai ales ca motorizarile sunt acum mai puternice.

Am condus motorizarea de 3 litri diesel 265 CP (BMW X3 xDrive30d - 57.180 euro cu TVA), care il ajuta pe X3 sa atinga 100 de km/h in 5,8 secunde, ceea ce reprezinta un timp foarte bun de acceleratie. Indiferent ca esti in modul de rulare Confort sau Sport, la o apasare mai tare a pedalei de acceleratie cuplul motorului de 3 litri te impinge in scaun, in timp ce vitezometrul sare rapid de 100 de km/h.

Aceasta motorizare este si pe X5, dar pentru ca SUV-ul este mai greu cu 300-400 kg decat X3, timpul de acceleratie pana la 100 de km/h este de 6,5 secunde.

Test drive cu noul Suzuki...
Citeste si: Test drive cu noul Suzuki Jimny prin padurile de langa Frankfurt

Cat consuma BMW X3 xDrive30d

BMW X3 xDrive30d nu consuma mult pentru o masina care prinde 100 de km/h in 5,8 secunde. Pe autostrada, la o viteza de 130 km/h, consumul de carburant inregistrat de computerul de bord a fost de 6,6 litri, in timp ce turometrul a aratat 1.700 de rpm. La 100 de km/h, turometrul a coborat la 1.250 de rotatii pe minut, iar consumul afisat a fost de 4,6 litri.

Aceste cifre foarte bune de consum sunt rezultatul unei transmisii cu opt trepte, care schimba liniar si tine motorul la turatii joase. In momentele de acceleratie puternica, transmisia retrogradeaza instant treptele de viteza, iar turometrul incepe sa urce rapid. Transmisia are si modul manual, precum si padele amplasate in spatele volanului.

In oras, consumul a fost de 8 litri la 100 de km in momentele zilei cu trafic redus si de 9,5 litri la 100 de km cand a fost mai aglomerat. Sistemul Start-Stop a tinut tot timpul motorul oprit cat am stat la semafor, fapt ce a contribuit la aceste cifre bune de consum urban.

BMW X3 xDrive30d este mai agil decat X5 cu aceeasi motorizare, avand atat avantajul unei greutati mai reduse, cat si a unei garzi la sol mai mici, de 20,4 centimetri. Anvelopele noului X3 au fost Pirelli Cinturato de 245/50/R19, pneuri pe care le consider foarte potrivite avand in vedere aderenta pe care a avut-o SUV-ul si nivelul redus de zgomot din interior.

Alte dotari care iti fac viata mai confortabila la bordul noului BMW X3 sunt scaunele ventilate, scaunele incalzite, volanul incalzit, scaunele reglabile electric si Head-Up Display-ul. Despre Head-Up Display va pot confirma ca are cea mai buna grafica, insa daca purtati ochelari de soare polarizati aceasta proiectie pe parbriz va deveni invizibila. Dotarile multe (suspensie adaptiva, sistem wireless de incarcare telefon mobil, Pachet Ambient Air, asistent parcare, butoane de control cu ornamente galvanizate, sistem de asistenta plus, Pachet Business Class, etc) pe care le-a avut X3-ul de test a urcat pretul de baza cu 23.400 euro, la 80.600 euro cu TVA.

Cel mai mic pret pentru BMW X3 este de 42.600 euro cu TVA (18d 4x2) pentru modelul cu tractiune spate si de 45.300 euro (20i 4x4) pentru o varianta cu tractiune integrala si cutie automata. Mai multe informatii despre BMW X3 sunt disponibile aici.

Date tehnice BMW X3 3.0 Diesel Turbo (30d) 265CP 4x4 Aut8:

Capacitate cilindrica 2.993 cmc
Putere maxima 265 / 4000 (CP/rpm)
Cuplu maxim 620 / 2.000 (Nm/rpm)
Masa proprie 1.895 kg
Viteza maxima 240 km/h
Acceleratie 5,8 s (0-100 km/h)
Rezervor carburant l
Transmisie 8AT
Consum carburant combinat 6 l /100 km
Emisie CO2 158 g / km
Norma poluare Euro 6
Lungime 4.708 mm
Latime 1.891 mm
Inaltime 1.676 mm
Volum portbagaj 550 litri