F16 este numele de cod al celei de-a doua generatii a SUV-ului coupe BMW X6, un model care in ciuda marimii si greutatii pleaca lansat spre 100 de km/h in cateva secunde, chiar si cu motorizarea de intrare in gama de 3 litri diesel 258 CP (xDrive30d).

Daca ne uitam la varful de gama BMW X6M 575CP, acesta se apropie ca performante de modele sport de lux, poate accelera pana la 100 de km/h in 4,2 secunde.

Cateva date despre BMW X6:

  • BMW X6 este primul Sports Activity Coupe (SAC) din lume;
  • dezvoltarea modelului X6 a inceput in 2003, iar productia in decembrie 2007;
  • la dezvoltarea modelului X6, nemtii au tinut cont si de trasaturile modelelor Seria 5 si Seria 6;
  • versiunea de performanta BMW X6 M este unul dintre cele mai rapide vehicule de acest tip;
  • prima generatie a fost lansata in 2008, iar cea de-a doua in 2015;
  • modelul este asamblat in America (Greer - Carolina de Sud), in Malaezia (Kulim -Kedah) si in Egipt (6th of October City);
  • are sase motorizari (3,0 litri benzina 306 CP, 4,4 litri benzina 450 CP, 575 CP, 3 litri diesel 258 CP, 313 CP, 381 CP);
  • a doua generatie a primit o noua transmisie automata cu 8 trepte, iar spatiul pentru bagaje a fost usor marit;
  • pret de pornire in Romania – 72.900 euro cu TVA;

BMW X6

La ce s-au gandit germanii cand au dezvoltat un nou segment de SUV-uri?

As spune ca au dorit ceva nou, extravangat, care nu poate trece neobservat. Asa a aparut BMW X6. Un SUV Coupe, pe care l-au denumit Sports Activity Coupe si l-au proiectat sa se comporte ca atare.

X6 combina atributele unui SUV (roti mari, garda mare la sol, tractiune integrala, capabilitatea de a face fata in orice conditii meteo) cu atitudinea si designul unui coupe (valente sportive, acoperis inclinat).

BMW X6 este un SUV cu 5 locuri si cu un comportament de masina sport americana. Motorul de 3 litri diesel, cu 6 cilindri, suna ca un V8 cand apesi acceleratia.

Indiferent de motorizare, pentru ca am condus dieselul de 258 CP, cea mai slaba ca performante dintre propulsoarele disponibile, X6 se simte o masina puternica. Cu acest motor, X6 atinge 100 km/h in 6,7 secunde. O apasare usoara a acceleratiei te baga in scaun si iti incanta auzul cu un sunet rafinat de putere.

Pentru ca sunt rare momentele in care poti testa un SUV Coupe, intrucat in acest segment deocamdata mai este doar Mercedes-Benz GLE Coupe, am preferat sa il conduc intr-o zona superba cu sosele frumoase, care se intind printre podgorii de-a lungul Dunarii, de la Ostrov spre Constanta. Intr-un fel, cred ca si nuanta acestui X6, Albastru Long Beach, m-a determinat sa merg la mare.

In afara orasului, X6 diesel este la fel de rafinat ca un motor pe benzina, motorul nu se aude deloc in habitaclu. Depasirile se fac cat ai clipi din ochi, iar viteza nu o simti, noroc ca ai un head-up display care iti arata cu ce viteza rulezi. Stabilitatea este una dintre calitatile acestui SUV coupe inca de la prima generatie si s-a observat foarte bine pe soselele virajate de langa Dunare.

Pe autostrada A3, in zona cu asfalt prost din apropiere de Bucuresti, zgomotul de rulare al anvelopelor uriase s-a facut simtit la interior. Modelul a fost echipat cu anvelope de vara Dunlop SP Sport Maxx GT de 275/40/20 pe fata si 315/30/20 pe spate.

Cat consuma BMW X6 xDrive30d 258 CP

Transmisia automata cu 8 trepte de pe BMW X6 este una dintre cele mai bune pe care le-am intalnit pe un SUV. Treptele sunt schimbate insesizabil. In functie de cum apesi acceleratia, aceasta poate intarzia momentul in care urca intr-o treapta superioara, fiind pregatita de un eventual sprint. Daca nu esti agresiv, ai sa fi uimit ca la 60 de km/h X6 diesel schimba aproape toate treptele pentru a rula cu doar 900 de turatii pe minut.

Inteligenta cutiei automate se vede in consumul de combustibil. In oras, X6 diesel ia in jur de 9,5 litri la 100 de km, iar pe autostrada la 130 km/h consuma 8,5 litri la suta.

In ciuda celor 2,1 tone, a motorului mare de 3 litri, BMW X6 poate consuma si 5 litri la 100 de km. Acest consum l-am inregistrat la 80 de km/h. La o viteza de 100 km/h, consumul poate fi de 6,5 litri la 100 de km.

Precum orice alt BMW, X6 are cele patru moduri de condus care schimba raspunsul cutiei de viteza: modul Eco Pro, Comfort, Sport si Sport Plus.

Stilul de viata al germanilor, faptul ca sunt ordonati, se observa foarte bine la interior. Toate comenzile sunt acolo unde ti-ai dori sa fie, totul este intuitiv si rapid.

Confortul soferului este asigurat de un scaun electric cu multiple reglaje si un suport lateral foate bun. Scaunele sunt ventilate si incalzite. In ceea ce priveste climatizarea, aceasta poate fi setata diferit pentru toti cei 4 pasageri si in partea din spate exista doua comenzi pentru pasageri.

Bineinteles, nu se pune problema de spatiu, pentru ca a doua generatie BMW X6 are un interior usor marit fata de prima generatie si tapitat din belsug cu piele. Dakota in cazul modelului testat. Si portbagajul a devenit mai mare, are acum 580 litri, iar daca rabatam bancheta volumul creste la 1.525 litri.

BMW X6 xDrive30d 258 CP are un pret de pornire de 73.100 euro cu TVA. Exemplarul din poze a avut cateva dotari optionale (pachetul M Sport Edition - 12.800 euro, pachet safety, volan incalzit, functie Soft Close pentru portiere, trapa electrica, scaune fata ventilate, sistem se asistenta la parcare, aer conditionat automat cu 4 zone) care au crescut pretul la aproximativ 98.000 de euro cu TVA. Mai multe informatii despre BMW X6 sunt disponibile aici.

Date tehnice BMW X6 3.0 Diesel Turbo (30d) 258CP 4x4 Aut8:

Capacitate cilindrica 2.993 cmc
Putere maxima 258 / 4000 (CP/rpm)
Cuplu maxim 560 / 1.500 (Nm/rpm)
Masa proprie 2.140 kg
Viteza maxima 250 km/h
Acceleratie 6,7 s (0-100 km/h)
Rezervor carburant 85 l
Transmisie 8AT
Consum carburant combinat 6 l /100 km
Emisie CO2 157 g / km
Norma poluare Euro 6
Lungime 4.909 mm
Latime 1.989 mm
Inaltime 1.702 mm
Volum portbagaj 580 litri

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri