Transportul public de persoane intre Bucuresti si localitatile din Ilfov va fi suspendat, incepand cu 31 octombrie, din cauza ca nu mai exista nicio autoritate care sa reglementeze aceasta piata, dupa ce a fost desfiintata Autoritatea Metropolitana de Transport, a anuntat, luni, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), noteaza Agerpres.

UPDATE 30 octombrie 13:10:

Primarul Gabriela Firea a declarat, marti, in cadrul sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), ca nu vrea sa scoata operatorii privati de pe trasee, urmand sa se dea licente provizorii celor care nu vor mai avea licente.

"Este o stire falsa, neadevarata. Niciodata nu am afirmat asa ceva, in schimb, prin infiitarea Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Bucuresti Ilfov din care face parte Primaria Capitalei si fac parte toate cele 40 de unitati administrative din Ilfov, impreuna luam decizii pentru imbunatatirea traficului in Bucuresti si zona metropolitana si STB, in masura in care vom receptiona toate autobuzele pe care le-am cumparat, va fi o etapizare ca si in Ilfov sa intre autobuze de la STB, dar nu cu riscul ca in Bucuresti sa se circule si mai greu, timpii de asteptare in statie sa fie crescuti. Am vorbit cu primarii din Ilfov. STB are deja un serviciu delegat, va intra pe anumite trasee si restul de piata va fi acoperita de transportatori privati care vor trebui sa vina la licitatie de trasee care, si asta e o noutate, nu vor fi doar din Ilfov, asa cum opereaza acum, ci si din Bucuresti. Cred ca noi ne tinem de cuvant, respectam planurile de Mobilitate Urbana Durabila. (...) Toate aceste conditii se vor regasi in caietele de sarcini care vor fi finalizate in perioada premergatoare organizarii licitatiei. Cat nu mai au licente, se pot da licente provizorii ca sa isi continue activitatea in conditii legale in Ilfov pe traseele din acest moment. (...) Nu va acoperi fosta RATB toate traseele din Bucuresti si Ilfov, cum fals s-a afirmat in aceste zile. Vom acoperi un procent pe care il va comunica conducerea STB, restul va fi acoperit de operatori privati care vor trebui sa corespunda criteriilor tehnice si de poluare", a declarat Firea, citata de ziare.com.

Stire initiala:

Transportatorii precizeaza ca dupa desfiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport atributiile in privinta serviciilor de transport persoane Bucuresti-Ilfov s-au transferat la Primaria Capitalei, respectiv la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public, care nu a luat nicio decizie privind atribuirea licentelor de transport.

"Ministrul Transporturilor, Lucian Sova a decis soarta a peste 100.000 de romani care folosesc in fiecare zi autobuzele si microbuzele intre Bucuresti si localitatile din Ilfov. In ultimii ani, firmele care opereaza curse intre Bucuresti si Ilfov au investit peste 20 milioane euro in 170 de autobuze urbane care stau in garaj si pentru care se plateste leasing fara sa circule pe vreun traseu. Au trecut sase luni de la desfiintarea, de catre ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a Autoritatii Metropolitane de Transport. Astfel, atributiile in privinta serviciilor de transport persoane Bucuresti-Ilfov s-au transferat, in subordinea Primariei Capitalei, respectiv la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public. In prezent, nu exista nicio procedura de atribuire pe traseele care fac legatura intre Bucuresti si localitatile judetului Ilfov. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov nu a luat nicio decizie privind atribuirea licentelor de transport", explica COTAR.

Astfel, atrag atentia transportatorii, specialistii acestei asociatii, odata cu preluarea reglementarii acestui serviciu, aveau obligatia sa prezinte strategia privind atribuirea licentelor, un studiu de fundamentare, astfel incat operatorii de transport sa isi pregateasca din timp investitiile in flotele auto. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov nu a luat nicio decizie in privinta reglementarilor transportului public de persoane intre Bucuresti si Ilfov si nici nu a rezolvat problema emiterilor de licente pentru acestea.

"Refuzul autoritatilor de a derula o procedura transparenta de atribuire a traseelor si licentelor, pe rutele de transport intre Bucuresti si Ilfov, ascunde sub pres un abuz ce va urma incepand cu 1 ianuarie 2019. Credem ca se urmareste interesul societatilor de transport nou infiintate si finantate de bugetele locale ale primariilor din orasele resedinta de judet. Transportatorii nu au primit niciun leu pentru achizitia de autobuze, suporta integral achizitia de mijloace de transport. Se incalca principiul liberei concurente privind conditiile de acces la piata transportului de persoane", a declarat Dan Leasa, prim vicepresedinte COTAR-filiala Ilfov.

In opinia COTAR, ordonanta emisa de ministrul Lucian Sova nu este in favoarea cetatenilor. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov, care a preluat atributiile, nu este competenta sa gestioneze acest domeniu. Mai mult, autoritatile nu respecta deciziile justitiei, hotararea Inaltei Curti de Casatie si Justitie din 2017 prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele care fac legatura intre Bucuresti si localitatile judetului Ilfov si nici sentinta din 2018 a Tribunalului Bucuresti prin care s-a dispus reluarea atribuirii pe traseele ce fac legatura intre Capitala si localitatile din Ilfov.

Sursa foto: Radu Bercan / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri