Santa Fe are acum propriile sale repere de design, un profil mai muscular similar cu al unui off-roader si farurile pozitionate pe verticala, alaturi de grila tip cascada, de mari dimensiuni. Blocurile optice din partea de sus a capotei sunt de fapt luminile de zi, farurile sunt ceva mai mici si sunt amplasate in partea de jos, acolo unde unele SUV-uri au proiectoarele.

Si la interior noul Santa Fe arata complet schimbat, are materiale mai bune si un design nou, mai european. Atmosfera este placuta in timp ce il conduci, este liniste in interior si in plus esti rasfatat cu scaunele confortabile din piele cu multe reglaje. Exista pana la 10 pozitii diferite.

Hyundai Santa Fe a primit acum scaune noi, cu diferite nivele de densitate a spumei, pentru a te simti mai confortabil. Pentru al doilea rand de scaune, spatiul a fost marit. La picioare, acum ai cu 38 mm mai mult decat la modelul anterior. In ceea ce priveste spatiul pentru bagaje, acesta a crescut cu 40 de litri, ajungand la 625 litri.

Cum se calculeaza pretul unui...
Citeste si: De ce exista diferente de pret la medicamentele intre farmacii

Nu doar la partea de design au lucrat inginerii, Santa Fe are acum multe tehnologii de siguranta, unele in echiparea de baza.

Asistenta la iesirea din SUV este cea mai noua caracteristica de siguranta a Hyundai si protejeaza pasagerii spate atunci cand ies din masina. Folosind senzorii de monitorizare a unghiului mort, modelul Santa Fe detecteaza traficul si blocheaza usile din spate pentru a evita coborarea pasagerilor in timp ce exista trafic care ii poate pune in pericol.

Tehnologia de evitare a accidentelor este acum in standard. SUV-ul te avertizeaza pentru a preveni o coliziune frontala sau la deplasarea in marsarier, franeaza automat in caz de urgenta, detecteaza pietonii, te avertizeaza la parasirea benzii de circulatie si ofera asistenta pentru mentinerea benzii de rulare. Pilotul automat adaptiv este si el in pachetul standard de dotari ale noului Santa Fe.

Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier a intervenit de doua ori in timpul testului, fiind preventiv si franand brusc pentru a impiedica o eventuala ciocnire cu masinile care treceau la mai bine de un metru de Santa Fe. Cand intervine acesta, se aude ca atunci cand tragi frana de mana. Concomitent sunt date semnale sonore. Utilizand senzorii laterali spate, sistemul scaneaza 180 de grade zona din spatele vehiculului.

Ministrul Sanatatii: Vrem...
Citeste si: Pintea vrea majorarea bugetului medicamentelor ca sa scada clawback-ul

Un alt sistem folosit in timpul testului a fost pilotul adaptiv, pe care am putut sa il activez si prin Bucuresti. Acesta functioneaza la viteze cuprinse intre 0 si 180 km/h. Santa Fe pastreaza distanta fata de masina din fata prin franare sau accelerare pana la viteza stabilita de sofer, in cazul meu 50 km/h. In momentul in care masinile din fata s-au oprit la semafor si Santa Fe s-a oprit singur. Cand acestea au demarat, SUV-ul mi-a afisat pe ceasurile de bord ca ar trebui sa apas scurt acceleratia, altfel nu va pleca de pe loc. Daca vehiculul se opreste mai mult de 3 secunde, conducatorul auto trebuie sa reactiveze sistemul.

De fiecare data cand am parcat noul Santa Fe, chiar si noaptea, un sistem de camere video a redat o imagine buna 360° in jurul autovehiculului, impreuna cu traiectoria urmata de masina in functie de cum miscam volanul.

Test drive cu Mitsubishi...
Citeste si: Test drive cu Mitsubishi Outlander PHEV, un SUV hibrid plug-in

O premiera pentru un model Hyundai este Head-Up Display-ul, care proiecteaza diverse informatii pe parbriz.

Cum se conduce si cat consuma Hyundai Santa Fe 2019

Chiar daca noul Santa Fe in Romania intra in segmentul SUV-urilor mari, masina se conduce usor. In parcari te ajuta cele patru camere video, iar la volan te asista sisteme inteligente. In plus, mai ai si cateva moduri de condus pe care le poti alege: Eco, Comfort, Smart, Sport.

Odata ce iti alegi unul dintre modurile de condus, ceasurile de bord isi schimba culoarea, iar raspunsul masinii se schimba. In modul Sport, ceasurile devin rosii, iar la rotile spate va ajunge mai mult cuplu pentru ca Santa Fe sa se simta mai dinamic (tractiunea va fi repartizata 50:50). Modul Eco schimba display-ul in verde (tractiune 100% fata), iar Comfort in albastru (tractiune 65% fata si 35% spate).

In modul Smart, sistemul se adapteaza stilului de conducere si conditiilor rutiere in timp real, comutand automat intre Eco, Sport si Comfort pentru a obtine performante optime.

Noua tehnologie 4x4 Hyundai controleaza distributia cuplului si a puterii de franare diferit pe cele doua punti in functie de necesitate. Sistemul ofera suport conducatorului auto indiferent de conditiile meteo, chiar daca suprafata de rulare este acoperita cu zapada, reusind mereu sa imbunatateasca tinuta de drum si aderenta in viraje. Sistemul de vectorizare a cuplului va folosi franele pentru a incetini roata interioara imbunatatind virajul.

In depasiri, Santa Fe se misca bine. Nu este rapid, dar nici incet. Are 1.900 KG si 200 CP oferiti de un motor de 2,2 litri diesel. Pentru a atinge 100 de km/h, SUV-ul are nevoie de 9,4 secunde.

Transmisia automata cu 8 trepte ofera schimbari discrete si reuseste sa ii aduca lui Santa Fe un consum de 4 litri /100 de km la o viteza de 70 km/h, de 5,7 litri/100 km la o viteza de 100 km/h si de 8,8 litri/100 km la o viteza de 130 km/h. In oras, in ambuteiaje, consumul ajunge usor la 11-12 litri/100 km.

Hyundai Santa Fe 2.2 Diesel Turbo (CRDi) 200CP 4x4 Aut8 Luxury are un pret de 53.180 euro cu TVA. Mai multe informartii despre Hyundai Santa Fe sunt disponibile aici.

Date tehnice: Hyundai Santa Fe 2.2 Diesel Turbo (CRDi) 200CP 4x4 Aut8 Luxury

Motor: 2.199 cmc - diesel
Putere maxima (cp/rpm): 200 / 3800
Cuplu maxim Nm (rpm): 440 (1750)
Viteza maxima (km/h): 205
Tractiune: integrala
Acceleratie (0-100km/h) 9,4
Consum mixt (l/100 km): 6,2
Consum urban (l/100 km): 7,4
Consum extra-urban (l/100 km): 5,5
Capacitate rezervor: 71 litri
Volum portbagaj litri: 625
Lungime: 4,77 metri
Latime: 1,89 metri
Inaltime: 1,68 metri
Emisii CO2 g/km: 162 g/km EU6
Masa proprie (kg) 1.930