"Statul trebuie sa ia masuri pentru a reduce invazia de masini vechi si poluante din vestul Europei. Este nevoie de o forma de taxare care sa inlocuiasca timbrul de mediu si sustinem taxarea suplimentara a celui care polueaza mai mult. Este momentul sa incercam sa innoim parcul auto, sa incurajam utilizarea masinilor cu tehnologii noi si combustibili alternativi si sa avem o strategie nationala in ceea ce priveste mobilitatea cu toate componentele ei", a declarat Brent Valmar.

Volumul autoturismelor second-hand inmatriculate pentru prima oara in Romania a fost in primele unsprezece luni din 2018 de 434.914 unitati, ceea ce reprezinta o scadere cu 8% fata de perioada similara din 2017.

Intrucat, in prezent, estimarile pentru piata auto sunt de crestere cu 40.000 de masini noi anual, astfel ca piata va ajunge la 165.000 unitati in 2019, ne putem astepta sa avem egalitate intre masinile noi si cele din import peste 6-7 ani.

De asemenea, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) propune o formula pentru calcularea impozitului auto care sa contina cel putin doua componente: emisia de dioxid de carbon si norma de poluare.

Autostrada Targu Neamt - Iasi...
Citeste si: Autostrada Targu Neamt - Iasi: Ce taxa vor plati soferii?

"Taxa auto a fost o masura utila. Daca de la 300.000 de masini rulate sari la 500.000 de masini second-hand ai o problema. Si problema este ca peste 50% sunt mai vechi de 10 ani, iar asta inseamna un nivel de poluare mare. Taxa auto exista in 19 state, de ce nu ar fi si in Romania? Sunt state in Europa care au taxa de prima inmatriculare, altele au numai impozit, iar altele le au pe amandoua. Probabil ca din cauza situatiei parcului auto din Romania ar fi necesare sa fie amandoua. Taxa auto nu este ilegala, pentru ca 19 state o au. Dificil este faptul ca la nivel european nu exista o legislatie unitara in ceea ce priveste o astfel de masura si atunci fiecare tara a facut cum a considerat oportun pentru a-si apara interesele", a declarat Marius Tudor, secretarul general APIA.

In alte state din Europa, taxa de prima inmatriculare contine o componenta de mediu, fie norma de mediu, fie emisiile de dioxid de carbon sau kw/CP.

Numarul autoturismelor rulate mai vechi de 12 ani (cu emisii poluante ridicate, respectiv mai vechi de Euro3, inclusiv), reprezinta cca. 43,4% (respectiv 166.286 unitati) din totalul celor 383.181 unitati importate, fapt care contribuie la mentinerea unui nivel de poluare ridicat, in special in marile orase ale Romaniei.

Volkswagen, BMW si Audi, cele...
Citeste si: Cele mai cautate branduri de masini pe piata auto second-hand in 2018