Ministerul Transporturilor vrea sa construiasca noua cale ferata, care sa lege Gara de Nord de Aeroportul International ”Henri Coanda”, prin campusul Fundatiei Ion Tiriac, care ar deveni inutilizabil atat din perspectiva accesibilitatii, cat si din cea fonica.

"Decizia complet rupta de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferata care sa lege Gara de Nord de Aeroportul International ”Henri Coanda” va obliga Fundatia Ion Tiriac sa renunte la doua proiecte non-profit majore, de interes national, derulate in orasul Otopeni. Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibila continuarea activitatii patinoarului si a salii de gimnastica in conditii optime. Proiectul universitatii este, de asemenea, compromis de aceasta noua cale ferata care ar urma sa traverseze campusul intr-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atat din perspectiva accesibilitatii, cat si din cea fonica", au declarat reprezentantii Fundatiei Ion Tiriac.

Pe parcursul etapelor de dezvoltare ale proiectului caii ferate care urmeaza sa lege Gara de Nord de Aeroportul International ”Henri Coanda”, reprezentatii Grupului Tiriac au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfasurarea in continuare, cu succes, a celor doua proiecte amintite mai sus. Cu toate acestea, solutiile rationale nu au fost luate in considerare, optandu-se in schimb, intr-un mod total nefundamentat si tendentios, pentru varianta actuala.

"Ridicam semne de intrebare in legatura cu utilitatea dezvoltarii a doua proiecte, metroul si calea ferata, care sa deserveasca in paralel acelasi traseu: Gara de Nord - Aeroportul International ”Henri Coanda”. Consideram ca necesitatile actuale de dezvoltare ale Romaniei, de exemplu, spitale si autostrazi nu ne permit luxul dezvoltarii unor proiecte paralele si inutile. Cei aproape 200 milioane de euro aferenti dezvoltarii proiectului de cale ferata ar putea fi directionati catre construirea unui spital sau catre finalizarea unei autostrazi vitale pentru Romania. Am aprecia daca Ministerul Transporturilor ar da dovada de aceeasi tenacitate si in implementarea proiectului metroului care ar trebui sa lege Gara de Nord de Aeroportul ”Henri Coanda”, proiect care pe langa finantare europeana beneficiaza si de finantare nerambursabila din partea Japoniei. Studierea modelului prin care alte capitale europene au reusit sa rezolve problema transportului inspre si de la aeroport ne arata ca nu exista solutii paralele, tren si metrou, conform modelului propus pentru Aeroportul ”Henri Coanda”.

Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investitii pana in anul 2020 ni se pare unul fantomatic avand in vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investitii in Romania. De multe ori reusim sa ne impotmolim, ani de zile, in implementarea unor proiecte mai simpliste decat acesta. De asemenea, consideram ca numarul asteptat de 150.000 de suporteri care vor vizita tara noastra cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, avand in vedere ca se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranta, si foarte multi suporteri romani. Totodata, pretextul vehiculat in spatiul public conform caruia linia de tren Gara de Nord - Aeroportul ”Henri Coanda” reprezinta o conditie obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020 este unul fals. Conditiile obligatorii tin doar de componentele de infrastructura sportiva," se mai arata in comunicat.

CFR SA a lansat licitatia...
Citeste si: Trenul pana la Aeroportul Otopeni nu va fi gata pana la Euro 2020

Proiectele Fundatiei Ion Tiriac in Otopeni

Primul proiect este Patinoarul Tiriac – Telekom Arena din orasul Otopeni, dezvoltat de Fundatia Ion Tiriac, si inaugurat in anul 2016 in urma unei investitii de peste 3,6 milioane de euro. Acest proiect este singurul patinoar din zona Bucuresti-Ilfov dezvoltat conform celor mai recente norme olimpice internationale si in acord cu indicatiile Federatiei Internationale de Hochei (FIH). Principalul sau scop este incurajarea practicarii sportului in randul copiilor, tinerilor si sprijinirea echipelor sportive in atingerea celor mai inalte performante in domeniu.

Activitatea patinoarului a fost completata prin eforturile comune ale Fundatiei Ion Tiriac si ale Fundatiei Nadia Comaneci, care au permis lansarea recenta a salii de gimnastica GymNadia, in urma cu o luna. Sala de gimnastica este dispusa la etajul superior al patinoarului si pune la dispozitia copiilor cu varste cuprinse intre 2 si 6 ani cursuri gratuite de initiere in gimnastica si educatie fizica. Peste 150 de copii au calcat pragul salii GymNadia in numai cateva saptamani de la lansare.

Cel de-al doilea proiect este o universitate privata non-profit, in Otopeni, care sa ofere educatie in domeniile: business, IT si sport, pentru studenti din Romania si din regiunea Europei Centrale si de Est. Investitia totala este estimata in jurul valorii de 300 milioane euro, urmand a fi create peste 1.000 de noi locuri de munca.

Conform planurilor, campusul universitar se intinde pe o suprafata de peste 40 de hectare, oferind, printre altele, urmatoarele facilitati: sali de studiu dotate cu echipamente de ultima generatie, bazin olimpic, pista de atletism, sala multifunctionala de 3.500 de locuri, teren de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de volei, terenuri de tenis.

Numarul pasagerilor a...
Citeste si: Cati pasageri au tranzitat aeroporturile din Romania in 2018?


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
CE finanteaza oficial doar jumatate din metroul pana la Otopeni