Directorul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), Alexandru Ivan, a declarat ca a trimis saptamana trecuta notificari de reziliere catre toate cele 5 companii de handling care opereaza pe Aeroportul Otopeni. Mare parte din contracte expira la finele anului, urmand sa nu mai fie prelungite daca firmele nu sunt de acord cu cerintele aeroportului.

Companiile de handling care opereaza pe Aeroportul Otopeni sunt: RAS Romanian Airport Services, Globe Ground, Menzies Aviation, Uplift Airport Services, ION TIRIAC AIR, scrie G4Media.ro.

VIDEO: Imagini prezentate de ministrul Razvan Cuc cu modul in care sunt aruncate bagajele:

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

“Am trimis notificari de reziliere tuturor agentilor de handling, deaorece acestia nu au acceptat niciuna dintre conditiile noastre, respectiv modernizarea parcului auto in doua etape si acomodarea numarului de personal astfel incat sa fie respectati niste timpi (timpi de transport al pasagerilor la si de la aeronave, timpi de procesare si incarcare/descarcare a bagajelor, n.r.). Notificarile au fost transmise saptamana trecuta urmand ca in termen de 10 zile noi sa le trimitem noua forma de contract. Repet: nu ne dorim sa reziliem contractele cu ei, ne dorim, in schimb, sa opereze in conditii normale”, a declarat seful CNAB.

CNAB a cerut companiilor de handling sa-si inlocuiasca vehiculele din dotare cu unele cu norma de poluare Euro 6 pana in iunie anul viitor si sa-si innoiasca intreg parcul auto pana la finalul anului viitor.

Citeste si:
Trenul pana la aeroportul Otopeni, in asteptare: se suspenda lucrarile
Instanta a decis suspendarea...

“Vom vedea daca pana la finalul anului daca se conformeaza si daca vor semna aceste contracte. Operarea lor pe aeroport nu depinde decat de ei. Eu sper ca vor accepta noile conditii puse de noi si ca vom semna noile contracte”, a adaugat acesta.

Ce spun regulile pentru accesul si utilizarea infrastructurii aeroporturare adoptate de CNAB in iulie 2019 privind obligatiile companiilor de handling cu privire la timpii de procesare a bagajelor: “sa se asigure ca timpii de livrare pentru bagaje cu prioritate pe benzile sosiri sunt de maxim 15 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 1 si 25 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 2, iar ultimele bagaje pe benzile de sosiri sunt livrate de maxim 35 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 1 si 50 minute de la on-block pentru aeronavele parcate la platforma 2”.

Ministrul demis al transporturilor, Razvan Cuc, a criticat, intr-o conferinta de presa, pe 13 octombrie, firma de handling Globe Ground, la care sunt acţionari şi Compania de Aeroporturi (CNAB) şi TAROM, ca nu şi-ar face eficient treaba, existand, din aceasta cauza, intarzieri mari pe aeroportul Otopeni. Acesta a prezentat un clip in care se observa cum un angajat al firmei de handling Globe Ground, care manevreaza bagajele ce urmeaza a fi duse la aeroport, le arunca neglijent si chiar cauzeaza blocarea benzii de bagaje.

„S-a facut mult timp confuzie vis-avis de autobuzele care preiau pasagerii si bagajele care ajung intr-o anumita stare si intarzieri. Tot timpul lumea a spus ca e de vina TAROM, ba aeroportul ca nu merg benzile. Noi trebuie sa informam corect. Ce e aici e o firma de handling. Ca orice firma are contract vine si presteaza servicii catre aeroporturi. Aici avem firma Globe Ground, una din cele 5 firme care opereaza pe aeroportul Otopeni. O firma unde sunt actionari CNAB si TAROM. Am discutat cu directorul de la aeroport si l-am rugat sa vina directorul acestei firme si sa imi spuna si mie de ce se intampla aceste lucruri. Un bagaj care ramane in picioare blocheaza banda, iar apoi 20-30 de minute banda ramane blocata. L-am chemat sa imi spuna de ce intarzie autocarele care trebuie sa preia pasagerii, iar ei isi pierd conexiunile, de ce nu semneaza actul aditional prin care se impun niste reglementari europene: sa avem aer conditionat in autocare, 10 curse care vin si 4 autocare ce preiau pasagerii. Normal ca pasagerii pierd zborurile de conexiune. Domnul director a spus ca e ocupat si nu poate sa vina la intalniri. Eu l-am rugat pe dl. director de la Aeroport ca bazat pe aceste imagii sa ia masurile ce se impun fata de acesti oameni care castiga multi bani si dau o pata neagra Tarom si aeroportului. Este un privat care nu isi face treaba. In loc sa investeasca in locuri de munca noi, in aer conditionat, prefera sa isi mentina un profit”, a declarat atunci Razvan Cuc.

Citeste si:
Oradea: Coalitia PSD-UDMR, acuzata ca vrea falimentarea aeroportului
Coalitia PSD - UDMR din...

Potrivit informatiilor G4Media, compania Globe Ground a fost ulterior amendata de CNAB cu o mie de lei.

Razvan Cuc a precizat atunci ca si el a avut de asteptat, alaturi de ceilalti pasageri, in avion, dupa un zbor la Timisoara pentru a fi preluat de la aeronava de catre un autobuz, si ca a fost nevoit sa le explice oamenilor ca de vina nu este nici aeroportul si nici compania aeriana.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Noi autorizatii pentru calea ferata Gara de Nord-Otopeni