Cererea pentru motorizarile diesel va scadea si mai mult in 2019 pe piata europeana, iar acest aspect afecteaza producatorii de masini intrucat UE a impus obiective mai dure de reducere a emisiilor de CO2 din 2020.

Desi motorizarile diesel polueaza aerul cu oxizii nocivi de azot (NOx), sunt cu aproximativ 15% mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, ceea ce conduce la un nivel mai scazut de CO2, decat motoarele pe benzina echivalente, scrie Automotive News Europe.

Acesta este motivul pentru care motorul diesel a fost un pilon esential in strategia producatorilor de automobile pentru a reduce amprenta de carbon.

"Pendulul este inca in favoarea motorinei. Pentru acei oameni care conduc masini mari sau pe distante mai mari, dieselul este in continuare castigatorul", a spus Al Bedwell, directorul global al LMC Automotive.

Cheia pentru revitalizarea vanzarilor de masini diesel ar putea fi un termen limita pentru ca toate masinile noi vandute in Europa sa respecte clasificarea Euro 6d-temp. Pana in septembrie, fiecare masina noua cu motor diesel vanduta in Europa trebuie sa treaca printr-un test de omologare stricta, care sa asigure ca emisia NOx pe sosea nu depaseste 168 miligrame pe kilometru, in scadere de la 600 mg / km sau mai mult.

Testele reale, in trafic, sunt prima schimbare de reglementare substantiala, proiectata special pentru a pune capat manipularii emisiilor, dupa scandalul Dieselgate.

"Vedem o oarecare stabilizare a declinului motorinei in Germania, mai ales cu noile motoare conforme Euro 6d-temp," a declarat seful de vanzari de marci BMW, Pieter Nota.

In timp ce scandalul VW ia determinat pe unii sa se gandeasca de doua ori inainte de a cumpara un diesel, vanzarile au fost spulberate mai mult de municipalitatile europene care au anuntat cateva interdictii de circulatie. Noile sisteme de post-tratare vor mai creste pretul motorizarilor diesel.

Potrivit studiului Bedwell al LMC, vanzarile de masini diesel vor scadea cu 350.000 unitati in Europa de Vest in acest an, in urma unui declin de 1 milion de unitati in 2018.

Inmatricularile de masini diesel noi in Europa au scazut cu 17% in primele 9 luni ale anului trecut, pana la 4,32 milioane de automobile.

Photo by Jay Toor on Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri