Comisia Europeana a aprobat alocarea a 517 milioane de euro pentru jumatate din magistrala de metrou pana la Aeroportul Otopeni, sectiunea 1 Mai - Tokyo, iar lucrarile sunt programate sa inceapa in a doua parte a acestui an, a anuntat comisarul european pentru politica regionala Corina Cretu pe Facebook.

"Ma bucur ca am aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major “ Constructia liniei de metrou 6( 1 Mai-Tokyo)”, care va permite celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucurestiului sa beneficieze de servicii de transport urban eficiente si moderne.
Cofinantarea europeana este destinata constructiei unei sectiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cat urmeaza sa aiba la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coanda Otopeni) din Bucuresti. Aceasta va asigura legatura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Straulesti)", transmite Corina Cretu.

Proiectul prevede constructia a sase statii de metrou intre 1 Mai si centrul comercial Baneasa, unde urmeaza sa fie amplasata statia Tokyo, si achizitionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.

"Lucrarile pentru magistrala de metrou M6, sectiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate sa inceapa in a doua parte a acestui an.
Sper ca autoritatile romane sa gaseasca solutii pentru finalizarea magistralei M6, astfel incat sa se poata circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai pana la Aeroportul International Otopeni", mai scrie Cretu.

in noiembrie 2018, directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, anunta ca pentru jumatate din linia de metrou, de la statia 1 Mai pana la statia Tokyo, exista finantare europena, iar pentru cea de-a doua jumatate, de la Tokio la aeroportul Otopeni, banii vor veni de la Agentia de Cooperare Internationala a Japoniei (JAICA), urmand sa bugetul de stat sa suplimenteze acolo unde este nevoie.

In ce proiecte de...
Citeste si: In ce investeste Metrorex bani anul acesta?

De asemenea, Sodelescu spunea ca licitatia va fi lansata in primele trei luni din 2019, chiar daca negocierile cu JAICA nu s-au finalizat. „In primul trimestru al anului viitor vom lansa licitatia, chiar daca negocierile cu JAICA vor mai dura. Vor fi licitatii diferite, pentru ca sunt finantari diferite. Va fi licitatia pe tronsonul 1 Mai pana la Tokyo si de la Tokyo pana la Otopeni, va fi separata, atata timp cand JAICA va finanta cam 50% din valoarea proiectului”, a explicat directorul Metrorex.

Linia de metrou va avea o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou, incepand de la Gara de Nord Bucuresti, pana la Aeroportul International Henri Coanda.

Valoarea totala a proiectului este de 1,39 miliarde de euro, iar cofinantarea va fi asigurata din imprumut de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala, in valoarea de aproximativ 280 de milioane de euro, precum si din fonduri de la bugetul de stat.

Bugetul Ministerului...
Citeste si: Ce proiecte de infrastructura sunt incluse in bugetul Transporturilor


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Metrorex vrea sa finalizeze Magistrala 6 pana la aeroport pana in 2023