FAN Courier, cel mai mare jucator de pe piata de curierat din Romania, a inaugurat la finalul anului trecut o noua investitie la hub-ul din Stefanestii de Jos, unde capacitatea de sortare a crescut de la 8000 mp in trecut la 22.000 mp in prezent, circa 39.000 de colete pe ora.

Investitia de 25 milioane euro face ca FAN Courier sa detina unul dintre cele mai mari si mai moderne centre de sortare din Europa de Est, pe o suprafata de 100.000 mp.

Noul depozit are 160 de porti de imbarcare si o banda de sortare de 385 metri lungime, cu o viteza de transport a coletelor de 2,5 metri pe secunda. Sunt peste 130 de rampe pentru colete.

Flotele celor mai mari 3-4...
Citeste si: Flotele celor mai mari 3-4 curieri pe B2C vor fi dotate cu mPOS

Aici sunt angajate 600 de persoane, care lucreaza in 3 schimburi. Un sfert dintre angajati sunt femei. Din cauza lipsei de forta de munca, unii angajati sunt adusi de la 110 km distanta.

Intrucat salariile in curierat in Germania sunt cu 300% mai mari in Germania fata de Romania, sunt curieri care prefera sa plece din tara. Salariul net al unui curier in Romania este in jur de 3000 lei net, iar in Germania este de 2.000 euro.

Felix Patrascanu, FAN...
Citeste si: Felix Patrascanu: Suntem blestemati sa nu avem infrastructura!

Comparativ cu anul trecut, cand activitatea curierilor a crescut cu 20% fata de anul anterior, in 2019, compania a inregistrat in primele trei luni o crestere de 13,5%. Compania se asteapta anul acesta la o cifra de afaceri de 166 milioane euro.

Urmatoarea investitie a FAN Courier va fi la Cluj, intr-un nou depozit. Bugetul alocat este de 5-6 milioane euro. La Cluj, FAN Courier va avea 250-300 de angajati.

Numarul angajatilor din Bucuresti reprezinta 46% din totalul echipei de circa 6.250 de angajati. In 2019, numarul acestora va creste la aproximativ 6.900 de persoane.

Anul 2018 este cel in care compania a realizat cele mai mari investitii din istoria sa, peste 27.5 milioane de euro, cu peste 50% peste ceea ce reprezentantii companiei anticipau la finalul anului trecut.

Ziua Zero: Provocarea Black...
Citeste si: Ziua Zero: Provocarea Black Friday pentru FAN Courier

In cei 20 de ani de activitate pe piata din Romania, FAN Courier a realizat investitii de 135 de milioane de euro si a contribuit la bugetul de stat cu peste 164 de milioane de euro, taxe cumulate incepand din 2001 (nivelul taxelor a fost calculat pe baza cursului mediu anual de schimb leu/euro anuntat de BNR). Fan Courier are peste 50.000 de clienti, majoritatea persoane juridice.

Afacerile din sectorul de posta si curierat au depasit pragul de 4 miliarde de lei in 2018, urmare a cresterii spectaculoase a vanzarilor de produse pe internet. Potrivit datelor KeysFin, numarul firmelor de posta si curierat a avansat cu aproape 270% fata de 2007, la peste 1500 de companii in 2017. In prezent, sectorul se afla intr-un plin proces de maturizare, optimizarea costurilor fiind in prim-plan. Pe acest fond, numarul companiilor de profil a scazut cu 5% fata de 2016.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Care a fost cea mai inspirata decizie a FAN Courier in ultima perioada