Asociatia Pro Infrastructura sustine ca Ordonanta de Urgenta pregatita de Ministerul Transporturilor pentru a accelera proiectele va "instaura haos", iar modificarile legislative ar putea afecta structura constructiilor, ariile naturale protejate, existand posibilitatea ca Uniunea Europeana sa suspende fondurile europene sau sa declanseze procedura de infringement.

Ministerul Transporturilor a publicat, in dezbatere publica, un proiect de Ordonanta de Urgenta prin care vrea sa accelereze lucrarile de infrastructura prin masuri precum emiterea autorizatiei de constructii imediat, elaborarea si aprobarea documentatiilor tehnice pe parcursul sau la incheierea executarii lucrarilor, dar si masuri care vizeaza ariile naturale protejate.

Asociatia Pro Infrastructura contesta, insa, initiativa, si sustine ca aceasta va introduce haos in domeniu.

"Ministerul Transporturilor este aproape de a instaura haosul in infrastructura de transport, conform unui proiect de ordonanta de urgenta pus saptamana trecuta in consultare publica. O prima modificare nefericita este emiterea de autorizatii de construire fara a fi obtinute avizele, acordul de mediu, chiar fara studii sau proiect tehnic! Ne intrebam retoric ce va executa constructorul in teren daca nu are aprobate solutiile tehnice. Va lucra pe bajbaite. Aberatia este "justificata" printr-o procedura similara de obtinere a autorizatiei de construire in caz de calamitati naturale si situatii de criza. Dar noi vorbim aici de autostrazi care trebuie temeinic pregatite, nu de interventii pompieristice", scrie Asociatia Pro Infrastructura.

In ceea ce priveste prevederile legislative care ar putea fi introduse, unele vor afecta ariile naturale protejate.

"O alta prevedere extrem de nociva se refera la posibilitatea de schimbare a solutiilor tehnice fara a fi necesara modificarea acordului de mediu. Asadar, daca acesta impune un ecoduct (pasaj pentru animale), el poate fi eliminat fara a fi notificata ANPM. Practic, asa se pot eluda cerintele acordului de mediu. Chiar mai grav, se include posibilitatea de a se construi drumuri de viteza in orice arii naturale, inclusiv zonele de protectie integrala, adica in inima parcurilor nationale. Nu ursii, liliecii ori ariile protejate stau in calea autostrazilor, ci incompetenta crasa, fuga de raspundere si lipsa de viziune a ageamiilor care conduc CNAIR si MT", sustine Pro Infrastructura.

Si Greenpeace sustine ca proiectul de OUG pare, la o prima citire, ca permite derogari de la toata legislatia de mediu existenta in prezent. "Ce putem spune inainte de a aprofunda toate nuantele legislative e ca pare un proiect care practic permite derogari de la toata legislatia existenta din domeniu, cu impact urias si dezinteres major pentru tot ce inseamna mediu si biodiversitate. Ramane sa studiem in detaliu toate prevederile si sa iesim cu obiectii punctuale", au transmis reprezentantii Greenpeace Romania, la solicitarea wall-street.ro.

Asociatia Pro Infrastructura avertizeaza ca Uniunea Europeana ar putea suspenda fondurile europene pentru Romania sau chiar declansa procedura de infringement.

"Proiectul legislativ propus este un dezastru total inoportun. "Solutiile" prevazute nu rezolva cauzele blocajelor, ba dimpotriva, le adancesc. In plus, avem toate sansele ca Uniunea Europeana sa ne suspende (sau sa taie complet) platile din fonduri nerambursabile daca aceste masuri disruptive vor fi adoptate, ba chiar poate fi pornita procedura de infringement contra Romaniei", mai scrie asociatia.

Sursa foto: Sorin Blada | Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri