Ministerul Transporturilor a publicat, in dezbatere publica, un proiect de Ordonanta de Urgenta prin care vrea sa accelereze lucrarile de infrastructura prin masuri precum emiterea autorizatiei de constructii imediat, elaborarea si aprobarea documentatiilor tehnice pe parcursul sau la incheierea executarii lucrarilor, dar si masuri care vizeaza ariile naturale protejate.

Potrivit modificarilor, autorizatia de construire pentru lucrari, in toate cazurile, inclusiv pentru constructii noi, se emite imediat.

Mai mult, proiectul prevede ca documentatiile tehnico-economice corespunzatoare fiecarei faze de proiectare – expertiza tehnica, studiu de fezabilitate/documentatie de avizare, documentatie tehnica, proiect tehnic, detalii de executie sa fie elaborate si aprobate pe parcursul sau la incheierea executarii lucrarilor, cu respectarea avizelor si acordurilor precum si, dupa caz, a actului administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului. In acest caz, autorizatia va fi valabila pana la finalizarea executarii lucrarilor pentru care a fost eliberata, respectiv pana la incheierea procesului-verbal de receptie finala.

“Masurile propuse a fi adoptate sunt justificate de faptul ca perioada de desfasurare a lucrarilor de executie, de circa 8 luni, in cursul unui an calendaristic, este foarte scurta in raport cu luna de incepere a executiei lucrarilor, existenta unei reglementari care sa urgenteze modalitatea de emitere a autorizatiei de construire, va conduce la evitarea unor intarzieri semnificative in implementarea proiectelor in domeniul infrastructurii de transport de interes national fata de graficele de executie si termenele contractuale, la realizarea intr-un termen mai scurt a acestor proiecte, avand in acelasi timp efect pozitiv asupra obiectivelor economice, dar si asupra participantilor nationali si internationali la trafic si asupra asezamintelor umane prin asigurarea conectarii, fara intreruperi, a tuturor localitatilor tarii la reteaua nationala si la sistemele internationale de transport, precum si la imbunatatirea absorbtiei fondurilor europene, a respectarii angajamentelor asumate prin acordurile internationale de catre Romania”, motiveaza Ministerul Transporturilor.

Noul proiect prevede posibilitatea exceptarii de la aplicarea prevederilor legi, partial sau in totalitate, a proiectelor de infrastructura de transport de interes national, cu conditia respectarii principiilor de protectie a mediului promovate prin prezentul act normativ, reducerea, pentru proiectele de infrastructura de transport de interes national, a anumitor termene si notificarea autoritatilor doar in cazul in care proiectele pentru care a fost evaluat impactul asupra mediului au suferit modificari substantiale.

Ministerul Transporturilor...
Citeste si: Dezbatere publica a MT privind dezvoltarea infrastructurii feroviara

„Pentru Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice:
-introducerea expresiei de „proiecte de infrastructura de transport de interes national ca fiind obiective de interes public major, economic si social in infrastructura de transport rutier, feroviar si naval.
-introducerea necesitatii ca planurile de management pentru ariile protejate sa tina seama de planurile proiectele existente la momentul declararii ariei protejate;
-exceptarea proiectelor de infrastructura de interes national de la interzicerea dezvoltarii lor in cadrul ariilor naturale protejate sau in zonele tampon ale acestora;
- introducerea proiectelor de infrastructura de transport de interes national in lista considerentelor care pot fi invocate pentru emiterea acordului de mediu, avizului de mediu sau avizului Natura 2000, dupa caz”, se arata in proiect.

Greenpeace Romania, o organizatie non-profit care actioneaza pentru protectia mediului inconjurator, a transmis, la solicitarea wall-street.ro, ca proiectul de OUG pare, la o prima citire, ca permite derogari de la toata legislatia de mediu existenta in prezent.

"Ce putem spune inainte de a aprofunda toate nuantele legislative e ca pare un proiect care practic permite derogari de la toata legislatia existenta din domeniu, cu impact urias si dezinteres major pentru tot ce inseamna mediu si biodiversitate. Ramane sa studiem in detaliu toate prevederile si sa iesim cu obiectii punctuale", au transmis reprezentantii Greenpeace Romania.

Actual: cele mai importante...
Citeste si: Cele mai importante evenimente ale momentului

Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
API: Haos in infrastructura de transport dupa noua OUG a Ministerului