Einride si DB Schenker au adus pe soselele din Suedia primul camion electric fara sofer, denumit T-Pod, pentru a face livrari pe o distanta de cel mult 200 km, cat ii permite autonomia, scrie electrek.co.

Autocamionul electric, autonom, circula pe drumurile publice fara a avea oameni in cabina, insa poate fi controlat de la distanta de un operator. Acest model este un vehicul de nivel 4 in ceea ce priveste functiile pe care le are pentru a se conduce singur.

T-Pod are un design simplu, arata ca un container pe roti. Insa ca tehnologie este foarte avansat, fiind ehipat cu mai multe camere video si radare.

Camionul autonom poate rula cu o viteza maxima de 85 km /h, insa in aceasta perioada de testare, suedezii au limitat viteza la 5 km/h.

Vehiculul utilizeaza o baterie de 200 kWh, care ii ofera camionului autonom T-Pod posibilitatea de a conduce pana la 200 km cu o singura incarcare.

Ambasada Suediei ii arata...
Citeste si: Ambasada Suediei ii arata Guvernului cum se adopta un buget de stat
Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Deocamdata, T-Pod calatoreste doar pe o distanta scurta de drum public intre un depozit si un terminal. Cand este incarcat complet, T-Pod cantareste 26 de tone. Autorizatia de circulatie a camionului autonom este pana la sfarsitul anului 2020.

Anul trecut, Einride a dezvaluit un alt camion electric, autonom, T-Log, un camion de exploatare. T-Log este o adaptare a T-Pod pentru si are aceleasi specificatii generale.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Minister: Podul peste Arges de pe A1 trebuie refacut in 30 de zile