Contractul de finantare pentru autostrada Brasov-Comarnic, in lungime de aproape 10 kilometri, a fost semnat, luni, la patru ani dupa ce a fost lansata licitatia.

"Vorbim de doar 6,3 km de autostrada, plus 3,5 km de drum de legatura cu doua benzi pe sens (harti atasate). Tehnic, ciotul face parte din Autostrada A3 Ploiesti-Brasov, dar este capatul de nord al acesteia, se afla 100% in campie si ajuta punctual soferii care tranziteaza zona de sud-vest a Zonei Metropolitane Brasov. Nu influenteaza sub nicio forma traficul infernal de pe Valea Prahovei", atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura.

Licitatia pentru cei 10 kilometri de autostrada a fost lansata in urma cu patru ani, in iulie 2015, contractul a fost semnat in octombrie 2017, iar ordinul de incepere a lucrarilor a fost dat in aprilie 2018.

"Implementarea noii investitii este un exemplu clasic de neputinta si tergiversari. (...) Sunt 4 ani de chin pentru cativa kilometri de drum la campie", mai spune Pro Infrastructura.

"Proiectarea a avut termen scriptic de 6 luni de zile, iar executia efectiva ar trebui sa dureze un an si jumatate. Dar stati! Deocamdata avem autorizatie de construire emisa pentru aproximativ 60% din lucrari. Asadar, suntem deja in intarziere, iar santierul este in continuare blocat de birocratie (exproprieri, relocari utilitati) si incompetenta!", avertizeaza Asociatia.

Contractul de finantare pentru „Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Comarnic – Brasov, Lot 2: Sector Predeal – Cristian, km 162+300 – km 168+600 si drum de legatura” are o valoare totala de 202,2 milioane de lei.

Premierul Viorica Dancila, care a participat luni, la Rasnov, la semnarea contractului de finantare pentru autostrada Brasov-Comarnic, a declarat ca spera ca in acest caz sa fie respectate termenele.

"Ma bucur ca am participat la semnarea acestui contract, aceasta este abordarea guvernului, vrem sa avem cat mai multe obiective pe care sa le punem in valoare, oamenii nu mai au timp sa astepte, trebuie sa avem o abordare constructiva, un ritm alert, iar acolo unde lucrurile nu merg asa cum ne-am dori, trebuie sa aducem alti oameni care vor sa se implice pentru ca nu putem sa le spunem oamenilor ca a inceput un drum sau o autostrada in 2011 si in 2019 inca lucram la ea. Firmele care sunt serioase sa-si continue lucrul, iar celelalte sa plece acasa si sa lase pe altii care vor sa faca ceva. Nu ne fac noua un favor, este obligatia lor si trebuie sa respecte termenele pe care le-au antamat cand au vorbit de realizarea unui drum expres sau autostrazi. (...) Sper ca si in acest contract sa respectam termenele si ma bucur ca sunt constructori romani", a spus premierul, citat de Agerpres.

Contractul a fost semnat de ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, si directorul CNAIR, Narcis Neaga, in prezenta premierului Viorica Dancila, a prim-ministrului si a ministrilor Finantelor, Eugen Teodorovici, Economiei, Eugen Badalau, si Sanatatii, Sorina Pintea.

Cu acest prilej, Cuc a anuntat ca va fi reziliat contractul cu constructorul care efectueaza lucrarile pe DN 73.

Sursa foto: Facebook Asociatia Pro Infrastructura

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri