Romanii cu un buget mic pentru a-si cumpara un autoturism sunt cei mai vulnerabili in fata tepelor cu kilometri masluiti sau a daunelor ascunse, conform unui studiu realizat de InspectorAuto.ro in perioada Ianuarie 2019 – Mai 2019 pe un esantion de 1.212 anunturi cu masini second hand, care contineau seria de sasiu a masinii.

In studiu au fost incluse 1.212 masini in valoare totala de 17.593.610 euro care aveau impreuna peste 192.850.000 km reali, iar in anunturi cumulat numarul de km era mai mic cu 4.740.000. Aceasta diferenta reprezinta o frauda de mii de euro, cumparatorii platind mai mult decat trebuie pentru masinile respective.

La cei peste 4,7 milioane de km lipsa se adauga si un procent de 2,1 % de masini cu daune majore sau chiar daune totale.

“Desi Intermediarii de masini au lasat vizibila seria de sasiu care permite verificarea istoricului de kilometri si daune, un procent foarte mic de cumparatori ajung sa si verifice masina, majoritatea banzandu-se pe noroc, pe falsa transparenta a vanzatorului si pe cum arata masina. Cumpararea unei masini este 90% emotie si 10% ratiune iar vanzatorii de masini stiu asta foarte bine si o exploateaza la maxim," a declarant Mihai Cune, Fondator InspectorAuto.ro

Kilometrajul real al masinilor din studiu, verificate in baza de date InspectorAuto.ro:

Piata auto second-hand este...
Citeste si: Piata auto second-hand, la cote maxime dupa 5 luni

- 14% cu peste 200.000 Km reali

- 51,5% intre 150.000 si 200.000 Km reali

- 21,8% intre 100.000 si 150.000 Km reali

- 11,9% sub 100.000 km reali

(P) Care este numarul de...
Citeste si: (P) Care este numarul de masini la mana a doua cumparate in 2019?

Printre cele 14% cu peste 200.000 Km reali, iata top 5 modele:

- 403.000 KM VW Passat 2.0 TDI din 2013

- 315.000 KM Mercedes E Klasse din 2011

- 295.000 KM VW Polo TDI din 2010

Idei de afaceri pentru cei...
Citeste si: Idei de afaceri pentru cei pasionati de masini

- 276.000 KM Audi A6 din 2010

- 265.000 KM BMW Seria 5 D din 2014

Din toate masinile verificate in baza de date InspectorAuto.ro, 29,4% aveau kilometri dati inapoi, insumand in total peste 4,7 milioane de kilometri, iar 2,1% dintre ele aveau daune majore nedeclarate.

Tarile de provenienta ale masinilor verificate au fost: Belgia – 30%, Olanda – 22,7%, Germania – 17,3%, Italia – 17,3%, Franta – 12,7%.

Pretul mediu pentru o masina second hand a fost de 14.500 euro, in timp ce pretul maxim de 134.000 euro si pretul minim de 2.500 euro.

Combinand segmentarea pe paliere de pret cu verificare kilometrilor reali si a daunelor in baza de date InspectorAuto.ro:

1. Pret peste 30.000 euro, 16,3% aveau km dati inapoi si nicio dauna majora.

2. Pret intre 15001 si 29.999 euro, 25% aveau km dati inapoi si 1,4% daune majore.

3. Pret intre 10.001 si 15.000 euro, 30,69% aveau km dati inpoi si 1,7% daune majore.

4. Pret sub 10.000 euro, 34,4% aveau km dati inpoi si 3,4% daune majore.

Segmentul de cumparatori cu un buget sub 10.000 euro este cel mai predispus sa ia teapa, avand cele mai mari sanse sa cumpere o masina cu kilometri dati inapoi sau cu daune majore ascunse.

InspectorAuto.ro ofera istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand pe baza verificarii seriei de sasiu si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari; in acest fel cumparatorul poate sti concret daca este pe cale sa cumpere o masina cu kilometri dati inapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Autostrada Transilvania: au fost desemnati castigatorii pentru 55 km