O masina hibrida din zece are kilometri dati inapoi fata de 5 din zece masini in cazul celor pe benzina sau diesel, reiese dintr-o analiza a autoDNA.ro, platforma de verificare online a istoricului masinilor.

„La masinile second-hand diesel si pe benzina circa 50% au kilometri dati inapoi, fata de numai 10% la masinile hibride, dupa cum reiese din verificarile noastre aleatorii realizate pe automobile aflate la vanzare in Romania”, spune Razvan Pavel, managing partner autoDNA.ro.

Cu o verificare de istoric auto temeinica, achizitia unei masini hibride sau electrice la mana a doua poate sa fie o alegere mai sigura fata de o masina echivalenta pe benzina sau diesel, riscul unei tepe fiind mult mai mic.

„Partea buna este ca masinile electrice si hibride second hand vin la preturi avantajoase fata de momentul cand erau noi, iar samsarii inca stau departe de ele. Din verificarile aleatorii realizate de noi, pe masini hibride si electrice second hand aflate la vanzare in Romania, reiese ca aproximativ 10% dintre ele au kilometri dati inapoi si 30% au suferit diverse avarii pe parcursul utilizarii, dar reparatii de valoare mica, si nu am depistat nicio dauna totala repusa in circulatie”, explica Razvan Pavel.

In urma verificarilor realizate de autoDNA.ro reiese ca cele mai multe cazuri de kilometri dati inapoi sunt la Toyota Prius. In ceea ce priveste avariile ascunse, am descoperit cazuri incepand de la modele precum Toyota Prius, Peugeot 3008 Hybrid si pana la modele precum Mercedes-Benz S 400 Hybrid, Porsche Panamera SE Hybrid. Cea mai mare dauna depistata a fost de 15.500 lei, iar cea mai mica de 2.500 lei, ceea ce arata ca au fost avarii medii si mici.

Preturile pentru masinile hibride second-hand pornesc de la sub 5.000 euro. Sunt modele din prima si a doua generatie, cu o vechime de 10-15 ani. O verificare a istoricului este neaparat necesara pentru a depista eventualele interventii asupra kilometrajului, dar si avariile suferite in timp. Pe piata se gasesc si masini hibride scumpe, a caror valoare poate depasi 100.000 euro.

Preturile pentru masinile electrice second hand pornesc de la circa 10.000 euro si pot trece de 100.000 euro, cele mai raspandite modele fiind Renault Zoe Z.E. si Nissan Leaf. Verificarile autoDNA.ro in istoricul masinilor electrice rulate a relevat ca nu exista interventii asupra kilometrajului, iar avariile au fost de valoare mica.

Pe langa verificarea online a istoricului masinii, autoDNA.ro recomanda si o testare a bateriei sistemului de propulsie deoarece inlocuirea unei baterii de tractiune poate costa la fel de mult ca masina, atat in cazul automobilelor hibride, cat si in cazul celor electrice.

Dezvoltarea pietei second hand, din Romania, pentru aceste masini cu propulsie alternativa vine pe fondul cresterii pietei de masini hibride si electrice, in UE, in ultimii ani.

Spre exemplu, in 2017, piata de masini hibride noi din UE a crescut cu 28,9% fata de 2016, la 115.405 unitati. in cazul masinilor noi pur electrice cresterea vanzarilor in UE a fost si mai spectaculoasa (+53,7%) in 2017, fata de 2016, ajungandu-se la un total de 97.571 unitati. Multe dintre aceste masini se vor regasi in urmatorii ani pe piata second hand din UE si, implicit, din Romania.

Cumparatorii de masini rulate hibride si electrice accesibile trebuie sa tina cont de faptul ca majoritatea acestor autoturisme au ca provenienta utilizarea in regim de flota/masini de companie si taxi, astfel ca verificarea istoricului de daune si kilometri este cel putin la fel de importanta ca la orice alta masina.

Masinile rulate pot fi verificate in patru moduri: online (istoric daune si kilometri), reprezentante (istoric service), ateliere service independente si mecanici independenti.

O analiza realizata de autoDNA.ro pentru intreg anul 2017 arata ca mai putin de 10% din totalul masinilor rulate comercializate in Romania, anul trecut, au avut istoricul verificat, restul de 90% fiind cumparate pe incredere, doar in baza informatiilor furnizate de vanzator. Datele au mai relevat ca masini ale marcilor Volkswagen, BMW si Audi sunt cele mai verificate de clientii de automobile second hand din Romania.

Din totalul verificarilor efectuate pe autoDNA.ro, anul trecut, platforma a avut informatii despre date tehnice, istoric de furt si lista dotarilor din fabrica pentru aproape toate masinile, precum si date despre istoric (avarii sau kilometri) in mai mult de 50% din cazuri.

Platforma de verificare online a istoricului masinilor autoDNA.ro activeaza pe piata din Romania din 2015, sub forma de franciza, avandu-si sediul central in Polonia. In cei peste 10 ani de activitate la nivel international, autoDNA este, probabil, cel mai important furnizor din Europa pentru date despre istoricul automobilelor.

Datele despre istoricul autovehiculelor rulate sunt achizitionate si actualizate permanent, cu informatii de la companii de asigurari sau asociatii ale acestora, firme de leasing operational, registre auto nationale, evaluatori auto independenti si din anunturi de vanzare, scopul fiind acela de a asigura cumparatorilor un istoric cat mai complet si cat mai transparent cu putinta.

Citeste si:

    Platforma autoDNA.ro furnizeaza, contra-cost, rapoarte despre autoturisme care au fost inmatriculate atat in Europa, inclusiv in Romania, cat si in SUA, indiferent de anul de fabricatie, marca sau model.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »



    Setari Cookie-uri