Pentru inceput, sa ne aruncam un ochi pe Codul Rutier! Este interzisa circulatia, oprirea sau stationarea autovehiculelor pe banda de urgenta, cu exceptia cazurilor justificate, precum si a autovehiculelor cu regim de circulatie prioritar, transmite Politia Romana.

Mai jos, cateva exemple concrete privind posibilitatea legala de a circula sau stationa pe banda de urgenta.

Cum posibilitatea sa va aflati la volanul unui autovehicul cu regim prioritar care se deplaseaza la interventii sau este intr-o misiune cu caracter de urgenta este minima, ramane intrebarea: ce inseamna caz justificat?

Se da urmatorul caz: Vara, canicula, masinile merg bara la bara, cu viteza redusa sau exista un eveniment rutier care a generat coloane de masini ce asteapta reluarea traficului, iar un sofer se grabeste sa ajunga la o rezervare la cazare si foloseste banda de urgenta. Este o urgenta? Raspunsul este simplu, NU.

Un alt sofer care asteapta in coloana vrea sa se mai dezmorteasca, asa ca se gandeste sa traga pe dreapta, pe banda de urgenta, oricum traficul nu se misca. Are voie? Legea spune ca NU.

Citeste si:
Ministrul Transporturilor promitea 180 km de autostrada. Cati au ramas
Ministrul Transporturilor...

Sa mai incercam o situatie: un sofer care circula pe autostrada are o defectiune tehnica la autoturism. Poate sa opreasca sau nu poate sa opreasca pe banda de urgenta? Da, poate, pentru rezolvarea problemei tehnice.

In cazul in care va aflati in aceasta din urma situatie, va recomandam sa porniti luminile de avarie, sa va echipati cu vesta reflectorizanta, sa scoateti pasagerii din autovehicul in afara partii carosabile ┼či sa amplasati triunghiurile reflectorizante, unul dupa celalalt, la distante mai mari.

Avem urmatoarea situatie: un sofer sau pasager dintr-o masina aflata in mijlocul unei coloane sau care a fost implicata intr-un eveniment rutier pe autostrada are nevoie de ajutorul salvarii si al politiei. In astfel de situatii, fiecare clipa conteaza, iar cateva momente pierdute sau castigate in trafic de cei care trebuie sa intervina pot face diferenta pentru cei care au nevoie de ajutor.

Sanctiunea pentru oprirea nejustificata sau circulatia pe banda de urgenta a autostrazilor: 4 sau 5 puncte-amenda, adica intre 580 si 725 de lei + 3 puncte de penalizare.

Citeste si:
Seful Ford Romania "trage de urechi" Guvernul: Au promis ceva...
Seful Ford Romania "trage de...

Insa nu doar amenda este problema, ci riscurile care apar atunci cand se foloseste banda de urgenta in mod nejustificat.

Sa privim ,,urgenta” din perspectiva utilitatii pentru oamenii aflati in nevoie de ajutor si nu ca pe un concept care se aplica nevoilor personale!

Drum bun!

Citeste si:
Vesti bune: Capatul de Vest al A3 ar putea fi gata mai devreme
Asociatia Pro Infrastructura:...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Monumentul incompetentei, Comarnic-Brasov: A sasea oara e cu noroc?