Deputatul Attila-Zoltán Cseke a propus un proiect legislativ pentru ca vehiculele rutiere care pot rula cu o viteza de maximum 25 km/h sa fie inmatriculate si inregistrate de catre Registrul Auto Roman.

"Din categoria vehicule rutiere lente fac parte o gama variata de vehicule, care ofera printre altele solutii eco-friendly, precum si solutii de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO2. Aceste vehicule sunt inmatriculate si folosite in diferite tari apartinand UE, avand utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 km/h. Tari europene precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croatia, Polonia, Olanda au gasit solutia legislativa proprie pentru punerea in circulatie a acestor vehicule, chiar sub denumirea de «vehicul lent», reusind astfel sa reduca poluarea, datorita faptului ca pentru distantele scurte utilizeaza vehiculele sus-mentionate”, a declarat parlamentarul, scrie Transport Times.

In primul rand, proiectul legislativ completeaza OG 78/2000 prin introducerea prevederii care defineste vehiculul rutier lent: „vehicul rutier antrenat de un motor incorporat, si care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteza mai mare de 25 km/h”.

Totodata, la articolul 1 al OG 79/2000 este introdus un nou alineat cu urmatorul cuprins: „Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculelor rutiere lente, care au fost deja inmatriculate intr-un stat membru al Uniunii Europene”.

In prezent, articolul 1 alineatul (1) al Ordonantei prevede ca: „Vehiculele rutiere pot fi inmatriculate sau inregistrate in Romania numai dupa omologarea si certificarea autenticitatii acestora, dupa caz, de catre Regia Autonoma «Registrul Auto Roman», denumita in continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului”.

Citeste si:
De ce masinile in Romania scot "fumalau". Cum trec ITP-ul, cat e spaga
Opinie: De ce masinile in...

Pentru a deveni lege, initiativa trebuie adoptata atat de Senat, primul for sesizat, cat si de Camera Deputatilor, forul decizional, apoi promulgata de presedintele Klaus Iohannis.

Sursa foto: By connel / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Proiect: Parcari de biciclete, langa institutii publice si piete