Din cifrele disponibile in acest moment reiese ca peste 800.000 de masini vor fi afectate de noile viniete de oras si de centru, deci un numar destul de mare de autoturisme. Este posibil ca mai mult de jumatate dintre acestea sa nu mai aiba deloc acces in centrul Capitalei, iar un alt procent de masini de provincie sa renunte sa mai intre in oras.

Circa 120.000 de masini (non-Euro - Euro 2) inmatriculate in Bucuresti si Ilfov nu vor mai avea voie in centrul Capitalei din 2020, iar peste 210.000 de masini Euro 3 vor avea nevoie de vinieta. Pe langa acestea, 500.000 de autoturisme intra zilnic in Bucuresti din alte judete, masini foarte poluante spune Politia, care fie nu vor mai avea voie, fie vor plati obligatoriu vinieta pentru acces in oras. Asadar, dupa aplicarea vinietei traficul rutier din Bucuresti s-ar putea imbunatati considerabil.

Primaria spune ca 1,6 milioane de autoturisme sunt inmatriculate in Bucuresti si Ilfov, iar dintre acestea 261 de autoturisme sunt non-Euro, 7.188 sunt Euro 1, 113.729 - Euro 2, 213.000 - Euro 3, 440.000 - Euro 4, 253.000 - Euro 5 si 331.000 sunt Euro 6.

Primarul a citat datele oferite de Brigada Rutiera si Politia Locala, conform carora aproape 500.000 de masini din alte judete intra zilnic in Capitala, "cele mai multe cu un grad mare de poluare".

Vinieta Oxigen B pentru masinile din alte judete va costa 10 lei pentru o zi, iar pentru un an - 1.900 de lei. Autoturismele Euro 3, chiar daca sunt inmatriculate in Bucuresti si Ilfov, vor trebui sa plateasca vinieta Oxigen C.

Accesul in zona centrala pentru masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2 nu va fi permis deloc. Intr-o etapa ulterioara vizeaza limitarea accesului masinilor poluante si in alte zone ale Capitalei, nu doar in partea centrala.

Zona centrala va avea 58 de camere, in 20 de intersectii, iar zona B, delimitata de penetratiile in municipiul Bucuresti, va avea 49 de intersectii cu 136 de camere.

Reprezentantii APIA spun ca este necesara introducerea unei « taxe municipale de poluare » aplicabila tuturor autoturismelor inmatriculate in Bucuresti, dar si aplicarea unei « taxe de congestie » masinilor cu un grad ridicat de poluare, care nu sunt inmatriculate in Bucuresti, dar circula in Capitala.

Sursa foto: Radu Bercan / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri