Numarul de autovehicule diesel si autoutilitare "murdare" (vehicule diesel Euro 5 si 6 cu emisii de trei ori peste limita) a ajuns la 51 de milioane de unitati pe drumurile europene, la patru ani de la scandalul Volkswagen, se arata intr-un nou raport al ONG-ului ecologic Transport & Environment.

Romania este pe locul 15 in UE cu 328.000 de masini diesel poluante.

Analiza arata o crestere cu 18% in ultimele 12 luni si un avans de 74% din 2016. Avand in vedere ca Volkswagen a instalat dispozitive de manipulare a emisiilor pe mai multe masini decat se credea, numarul ar putea fi de fapt mai mare.

Producatorii de automobile continua sa vanda masini diesel cu emisii mari. Aproape o cincime din aceste autoturisme si autoutilitare poluante se afla in Germania (9,9 mil.), urmata de Franta (9,8 mil.) si Marea Britanie (8,5 mil.). Impreuna cu Italia, Spania si Belgia, aceste sase tari detin 81% din flota de dieseluri poluante din UE.

Grupul Volkswagen este responsabil pentru mai mult de o cincime din toate autovehiculele si autoutilitarele diesel poluante din UE (11,6 milioane). Producatorii auto francezi Renault-Nissan (8,1 mil.) si Grupul PSA (7,2 mil., inclusiv Opel si Vauxhall) au, de asemenea, o pondere majora de masini poluante.

Citeste si:
Volkswagen, dat in judecata de un land german. Vrea sa ceara daune
Volkswagen, aproape sa fie...

Chiar daca masinile diesel cu dispozitive de manipulare a emisiilor ar fi modificate, numarul de dieseluri murdare ar scadea cu 16%, la 42,5 milioane.

Motivul principal al cresterii continue a numarului de masini diesel poluante este decizia producatorilor de automobile sa maximizeze profiturile prin vanzarea modelelor diesel existente, in loc sa investeasca in curatarea lor.

Din 2015, cand dieselgate a iesit la iveala primii cinci producatori auto care au vandut peste doua treimi din dieselurile poluante au obtinut profituri de peste 125 de miliarde de euro.

Motoarele diesel sunt principala sursa de emisii de dioxid de azot (NO2). Potrivit Agentiei Europene pentru Mediu, expunerea la NO2 a provocat moartea prematura a aproximativ 79.000 de persoane din 41 de tari europene in 2015.

Citeste si:
Germania radiaza masinile diesel VW care nu s-au prezentat la service
Reactia autoritatii germane...

Sursa foto: RikoBest / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Cate autovehicule diesel circula pe drumurile din Europa?