Platforma de investitii ROCA, lansata anul trecut, detinuta de mai multi antreprenori romani, a preluat operatorul portuar Romcargo Maritim.

Compania gestioneaza 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri si utilitare din Romania, incluzand Dacia, Renault, Ford si Mitsubishi, operand cel mai mare terminal Ro-Ro din portul Constanta.

Infiintata in anul 2006, compania a trecut printr-o perioada dificila intre 2015-2016, iar la finalul anului 2016 a intrat in insolventa, desfasurand-si in continuare activitatea conform cu un plan de reorganizare.

”Cea de-a cincea tranzactie a platformei Roca este o reala provocare. Am concentrat experienta acumulata pana acum si ne-am lansat intr-un domeniu pe care-l consideram strategic pentru Romania. Este vorba de o companie cu activitate logistica, si nu una oarecare, ci un operator portuar. Romcargo Maritim este cel mai bun exemplu ca ROCA face fix ce si-a propus. Vedem oportunitati acolo unde altii vad doar riscuri. Pariem atat pe o valorificare mai buna a pozitiei geografice strategice a Romaniei cat si pe potentialul insuficient exploatat al fluxului comercial euro - asiatic. Astfel mizam pe succesul acestei investitii si pe scoaterea companiei din insolventa in scurt timp.” a declarat Rudolf Vizental, CEO ROCA.

Planul ROCA este de a contura o schema de dezvoltare strategica a Romcargo Maritim, folosind atat experienta managerilor din platforma precum si atuurile companiei, consolidand in acelasi timp relatiile cu principalii parteneri Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi si Ford Werke – Ford Romania. Managementul actual Romcargo Maritim va fi parte activa a acestui plan, experienta lor in industrie fiind esentiala pentru succesul viitor al companiei.

Citeste si:
Cum arata noul showroom Bentley din Bucuresti
Cum arata noul showroom...

Dezvoltarea Romcargo Martim ca investitie ROCA va fi posibila si datorita faptului ca portul Constanta este supus unui proces de dezvoltare la finalul caruia se va permite infrastructura portului va permite accesul unor nave de tonaj mai ridicat. Odata cu cresterea gradului de utilizare a cailor navigabile din port, activitatea companiei se va putea intensifica.

In spatiul de 85.000 mp gestionat in Portul Constanta, Romcargo Maritim are o capacitate de stocare de 7.500 de unitati simultan, poate opera 25.000 vehicule pe luna, o cale ferata cu 3 linii si posibilitatea de a opera simultan 2 trenuri de cate 21 vagoane fiecare si o dana cu lungimea de 200 m.

In 2018, cu 80 de angajati, Romcargo Maritim a avut un flux total de 154.000 de autovehicule operate, iar estimarile pentru 2019 sunt de 175.000 autoturisme.

ROCA s-a lansat in 2018 ca prima platforma de investitii si management dedicata companiilor romanesti. Dupa un an de activitate, compania a obtinut un randament de 260% pentru sumele investite initial si a ajuns la o valoare de 22 milioane de euro.

Citeste si:
Ce inseamna promovarea bursei pentru micii investitori din piata?
Brokerii si bancherii au...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
In 6 orase mari, inclusiv Cluj, nu sunt proiecte de retail pana-n 2021