Primele modele Mazda3 dotate cu motorul Skyactiv-X pe benzina au sosit in Romania. Motorul Skyactiv-X ofera performante crescute fata de motorul Skyactiv-G, livrand cu aproximativ 10% mai multa putere in conditiile unui consum redus cu circa 20%.

Noua Mazda3 Skyactiv-X Sedan a realizat un nivel de emisii de 102 g/km CO2 si un consum de 4,5l/100km.

Primul motor de serie din lume, care foloseste tehnologia unica Mazda de aprindere prin compresie controlata cu scanteie (Spark Plug Controlled Compression Ignition – SPCCI), are o capacitate de 2l si poate genera 180CP la 6.000 de rotatii/minut, insa asigura un nivel de cuplu de 224Nm ce poate fi resimtit inca de la 3.000 de rpm.

Skyactiv-X este primul motor de serie de acest tip din lume, alimentat cu benzina, care combina aprinderea cu scanteie, specifica unui motor pe benzina, cu aprinderea prin compresie, specifica unuia diesel.

Noua Mazda3 Skyactiv-X este echipata cu tehnologia Mazda M Hybrid, ca dotare standard. Sistemul inteligent de 24V reduce consumul de combustibil, creste autonomia si scade nivelul emisiilor prin refolosirea energiei recuperate in timpul decelerarii, pentru a alimenta un motor electric ce asista motorul de baza.

Citeste si:
Mazda a anuntat preturile CX-30 pentru Romania
Noua Mazda CX-30, al treilea...

Noua Mazda3 Skyactiv-X este disponibila atat pentru versiunea hatchbak, cat si pentru sedan, in combinatie cu transmisia manuala Skyactiv-MT sau automata Skyactiv-Drive, ambele cu sase rapoarte. Sistemul Mazda i-Activ de tractiune integrala este disponibil optional pentru noua Mazda3 Skyactiv-X hatchback.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Test drive cu Mazda CX-30, un nou SUV japonez spatios