Noul BMW Seria 1 a debutat in Romania luna aceasta. Modelul are tractiune fata sau integrala si un pachet tehnologic impresionant.

A treia generatie a noului BMW Seria 1 vine cu o transformare majora de arhitectura – cu motoare transversale si o platforma bazata pe tractiunea fata, ceea ce are un impact important pentru spatiul interior, resimtit mai ales la locurile din spate.

Noul model vine cu sistem Head-Up Display, control prin gesturi, comenzi vocale cu Intelligent Persoanl Assistent sau sisteme sofisticate de asistenta.

Preturi si motorizari BMW Seria 1

Varful de gama pentru noul BMW Seria 1 este modelul BMW M Perfromance M135i xDrive. Acesta dispune de cel mai puternic propulsor de 4 clindri cu care marca a echipat un motor de serie. Modelul asigura un vraf de putere de 306 CP intre 5000 si 6250 rpm si un cuplu maxim 450 Nm intre 1750 si 4500 rpm. Sustinut de transmisia spetronic sport, diferentialul autoblocant Torsen fata si tractiunea integrala, noul model accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4.8 secunde. Pretul de inceput pentru acest model este de 48.612 euro cu TVA.

La lansare sunt disponibile doua motorizari benzina si trei diesel cu 3 si 4 cilndri. Cel mai accesibil model din gama este BMW 118i, echipat cu un motor de 3 clindri cu o capacitate de 1,5 litri, care dezvolta 103 kW/ 140 CP. Acesta este disponibil de la 27608 Euro cu TVA. Noul model este sustinut de un program de finantare BMW Select, cu avans 10% si cu o valoare reziduala garantata dupa 3 ani de 64%.

Aceasta asigura posibilitatea de utiliza noul model la un nivel de costuri lunare accesibilie, alaturi de flexiblitate totala la finalul perioadei de finantare: clientul poate opta sa achizitioneze automobilul prin plata valorii reziduale, sa refinanteze valoarea reziduala sau sa returneze automobilul fara costuri suplimentare.

Noul BMW Seria 1 beneficiaza de o serie de solutii de conectivitate care au devenit disponibile pentru toate modelele marcii pe parcursul acestui an. Acestea includ:

Aplicatia BMW Connect (disponibila standard) care permite controlul si verficarea de la distanta a automobilului inclusiv descuierea-incuierea usilor, verificarea erorilor sau necesarului de service si programarea directa la serivce. Suplimentar, programul BMW Car Data da posibilitatea unor terti (precum asiguratori sau finantatori) sa acceseze, cu permisiunea expresa a utilizatorului, date despre automobil, cum ar fi kilometrajul. Aceata deschide calea catre posibile programe customizate de finantare sau asigurare, de exemplu, cu pretul variabil in functie de km parcursi lunar.

RTTI – Real Time Traffic Information – informatii despre trafic in timp real, cu posibilitatea de evalua intarzierile generate de trafic pe traseu, dar si de a clasifica trasee in functie de eficienta.

Serviciul Consierge, prin care utilizatorul poate apela un call center si poate primii recomandari de hoteluri, restaurante sau alte puncte de interes, cu posibilitatea ca operatorul sa faca rezervari in numele utilizatorului si sa trimita adresele ca destinatie sau ca mesaj in sistemul automobilului, este disponibil cu numar limitat de operatori in limba romana, de luni pana vineri intre 08:00 si 17:00, altfe cu operatori in limba engleza.

Toate acestea sunt completate de interfata BMW iDrive disponibila in limba romana pentru sistemele ID7, disponibil cu BMW Live Cockpit Professional. Au fost traduse si verificate peste 10.000 de linii de meniu pentru o experienta clara si usor de folosit in limba romana. Suplimentar, toate modelele BMW sunt echipate cu un manual de utilizare cu informatii specifice configuratiei automobilului, care acum este de asemenea disponibil in limba romana, inclusiv pentru filmele de explicative.

Experienta de utilizare la interior este asigurata de un bord analogic si un ecran de control cu touch de 8.8 inch disponibile standard. Optional, clientii pot opta pentru BMW Live Cocpit Plus, care vine cu o serie de functii suplimentare, inclusiv sistem de navigatie, sau BMW Live Cockpit Professional, care asigura un display digital de bord de 10.25 inch si rezolutie mare (1920 x 720) si un ecran central de 10.25 inch alaturi de cel mai nou sistem de operare, de generatia a 7-a, disponibil si in limba romana. Suplimentar, se poate opta pentru cel mai sofisticat sistem Head-Up Display din segment, alaturi de controlul prin gesturi specific BMW, care vine acum cu functii extinse: schimbarea postului sau a melodiei, un gest nou caruia i se poate atribui o functie specifica, de exemplu navigare catre casa.

In pachetul de sisteme de asistenta se remarca Reversing Assistant, care poate conduce automobilul cu spatele pe distante de pana la 50 metri de-a lungul aceleiasi trase pe care a venit inainte, sau cel mai sofisticat sistem de parcare, care preia, in premiera, integral controlul automobilului la simpla apasare a unui buton atat pentru manevre de garare, cat si pentru parcare laterala (soferul ramane la volan si trebuie sa fie pregatit sa intervina in cazul unor situatii exceptionale).

BMW Seria 1 ofera o gama larga de optiuni configurare, 3 motoare diesel, 2 benzina, 3 tipuri de suspensie, dintre care optional suspensia sport (mai rigida si garda la sol redusa cu 10 mm) si cu amortizoare controlate electronic, cutie automata cu 7 trepte si dublu-ambreiaj pentru motorizarile cu 3 cilindri, cutie automata steptronic sau steptronic sport cu 8 trepte pentru motorizarile cu 4 cilindri.

Sunt disponibile 3 linii de design: Sport Line, Luxury Line si Pachet M Sport. La interior se remarca, in premiera, elementele decorative iluminate, disponibile in 3 versiuni, dar si scaunele tip scoica disponibile pentru Pachetul M Sport.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri